Heineken breekt wereldwijd met Wieden+Kennedy
- Bureaus
- 16 jun 2015 @ 10:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MarketingStrategieMerkenKlanten
- 16 jun 2015 @ 10:29
- Redactie Bureaus
Opmerkelijke breuk tussen een bureau en klant: Heineken heeft maandag overeenstemming bereikt met reclamebureau Wieden+Kennedy over de beëindiging van hun mondiale samenwerkingsovereenkomst. Vorig jaar wonnen beide partijen samen nog een aantal prijzen bij de Cannes Lions.
Het contract tussen het biermerk en Wieden+Kennedy had betrekking op zowel hoofdmerk Heineken als het kleinere label Desperados. 'Heineken wil W+K bedanken voor haar samenwerking met het Heineken-brandteam sinds 2010, met name voor de prijswinnende Legends-campagne', laat het biermerk weten via een persbericht. Beide partijen doen momenteel hun best om de relatie tijdig en 'kreukloos' tot een einde te brengen.
Jan Derck van Karnebeek, Chief Commercial Officer van Heineken: 'Na vijf jaar is dit een goed moment om uit elkaar te gaan. We hebben genoten van een sterk en effectief partnership. Nu is de tijd om ieder ons weegs te gaan.'
De CCO benadrukt dat Heineken bewust met meerdere bureaus werkt 'to bring additional creative thinking'. 'Wereldwijd hebben we momenteel een sterke relatie met Publicis, terwijl we in verschillende markten werken met lokale bureaus om effectieve lokale campagnes te ontwikkelen.'
Dave Luhr, president van Wieden+Kennedy laat weten 'trots' te zijn oop het creatieve werk van zijn bureau voor Heineken, Desperados en Heineken Light. 'In deze bedrijfstak is verandering echter eerder de norm dan de uitzondering, dus is het voor beide partijen de tijd om een nieuwe richting in te slaan. We vertrekken met groot respect en bewondering voor Heineken en wensen hen veel geluk in de toekomst.'
Tijdens het reclamefestival Cannes Lions vorig jaar wonnen Heineken en W+K vier Leeuwen: driemaal met The Legendary Posters, eenmaal met de Odyssey-commercial (zie hieronder).
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- Desperados
- klant
- strategie
- reclamebureau
- Heineken Light
- Wieden+Kennedy
- reclamebureau
- bureau
- koers
- Heineken
- breuk
- W+K
- Legends
- bier
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing