KesselsKramer maakt 'goeie energie'-campagne Vandebron

KesselsKramer maakt 'goeie energie'-campagne Vandebron
  • Bureaus
  • 15 jun 2015 @ 12:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMVOMaatschappij

Vanaf vandaag start Vandebron de door KesselsKramer ontwikkelde campagne 'Goeie energie', die Nederlanders oproept om over te stappen op de meest duurzame vorm van energie. De campagne loopt via televisie en online.

Het idee voor Vandebron ontstond in 2013 met de vraag waarom je energie niet gewoon rechtstreeks van een windmoleneigenaar kunt kopen. Dit groeide uit tot de 'marktplaats' van de energie die opwekker en afnemer dichter bij elkaar brengt. De consument krijgt zo de schoonst mogelijke energie en de zelfstandige producent een betere prijs. Samen geeft dit een krachtige impuls aan de verduurzaming van de Nederlandse energieopwekking.

Als de beste energie rechtstreeks Vandebron komt, dan komt de beste reclame ervoor ook van de bron. Dat is de inzet van de campagne waarin een selectie van trotse energieproducenten hun eigen, lokaal opgewekte energie aan de man brengt. Want wie kan ons het beste overtuigen om voor de toekomst van onze kinderen te kiezen, zonder tussenkomst van geldverslindende en vervuilende energiemaatschappijen?

Naast een viertal tv-commercials en display bannering is het design en de website van Vandebron aangepast in lijn met de campagnevoering.

Vandebron koos na een pitch afgelopen maart voor KesselsKramer voor de verdere uitbouw van het merk. KesselsKramer heeft zonder pitch gekozen voor Jaques en Anny Vrolijk uit Lelystad voor de energievoorziening van de kerk aan de Lauriergracht, via vandebron.nl.

Credits

Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijk bij klant: Remco Wilcke, Pieter van Wijk, Jaap Grolleman, Astrid van den Oetelaar
Strategie, creatie, productie: KesselsKramer
User experience: Buyerminds
Regie: Johan Timmers
DOP: Melle van Essen
Edit: Peter Alderliesten, NCE
Muziek: ‘Alcohol’ the Parlandos
Postproductie: Storm
Geluid: Good Sounds
Fotografie: Rick Hekman 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken