Natwerk eert Cannes-winnaar Epic Split

Natwerk eert Cannes-winnaar Epic Split
  • Bureaus
  • 24 jun 2015 @ 11:42
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieBrandingCannesOutdoor

De Grand Prix voor Creative Effectiveness is dinsdag in Cannes uitgereikt aan het Zweedse reclamebureau Forsman & Bodenfors voor hun epische Volvo-campagne 'The Epic Split'. Op ieder netvlies is het beeld gebrand van acteur/stuntman Jean-Claude van Damme wijdbeens tussen twee rijdende trucks. Het creatieve bureau Natwerk haakt in op deze uitverkiezing door Van Damme te eren met een standbeeld(je) bij Amsterdam Centraal.

Natwerk meldt zelf vol trots dat het bureau 'het eerste standbeeld ter wereld heeft gemaakt dat een eerbetoon brengt aan de meest indrukwekkende pose uit de filmgeschiedenis: de epische split van Jean Claude van Damme'.

Frank de Ruwe, creatief directeur bij Natwerk, wil zijn publiciteitsstunt wel even toelichten: 'Deze split is bekend van legendarische cinematische meesterwerken zoals Bloodsport, Kickboxer en Double Impact. Volvo heeft er zelfs een commercial aan gewijd. De split verdient daarom een beeld en dat hebben we gemaakt.'

Mooie timing ook, want 'Epic Split' heeft dus net een ereprijs gewonnen in Cannes. 

Natwerk is naar eigen zeggen een groot fan van street art en haalt hier vaak inspiratie uit. 'En soms, als we de tijd hebben, dan maken we het zelf.' Dit speciale beeldje, getiteld 'Jean-Claude van Amsterdamme' is te zien bij het Amsterdam centraal station, tussen twee pilaren op de Oosterdoksstraat. 

Lees meer over Cannes Lions op MarketingTribune.nl. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken