Social Shop: nieuwe koers als Member Get Member Company

Social Shop: nieuwe koers als Member Get Member Company
  • Bureaus
  • 18 jun 2015 @ 16:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingKlantenCommunityZakelijk

Social Shop gaat met een volledig nieuw model verder onder de naam Member Get Member Company. Dit nieuwe marketingbureau is het eerste in Nederland dat zich volledig richt op marketingoplossingen die van tevreden klanten actieve ambassadeurs maken.

Member Get Member Company heeft een methode ontwikkeld die tevreden consumenten stimuleert om andere klanten te werven. Het whitelabel-model - wat wil zeggen dat het gehele programma in de huisstijl en op de website van een merk draait - wordt inmiddels gebruikt door klanten als T-Mobile, Menzis en HEMA Verzekeringen. Voor deze klanten organiseert het bedrijf de gehele marketingcampagne rondom het werven, inzetten en belonen van ambassadeurs.

Of het nu gaat om het bedenken van een campagne, het creëren van verschillende landing pages, het maken van converterende mailingen of het distribueren van hardcopy vriendencadeaukaarten, Member Get Member Company zet alle benodigde middelen in om met hulp van promotors nieuwe klanten te werven.

Member Get Member Company speelt slim in op de ontwikkelingen in de advertentiemarkt. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat mensen steeds minder vertrouwen op vergelijkingswebsites en advertenties en steeds vaker te rade gaan bij vrienden, familie en bekenden voor zij op aanschaf van een product of dienst overgaan. Uit voorlopige cijfers blijkt dat Member Get Member Company voor haar klanten een gemiddelde jaarlijkse klantengroei van 6 procent behaalt, met uitschieters naar 17 procent. Dit kan alleen nog maar groeien.

‘Veel bedrijven meten hun Net Promoter Score, maar doen in de praktijk geen enkele moeite om hun promotors te activeren', zegt Sander Dullaart, oprichter en eigenaar van Member Get Member Company. 'Dat is eeuwig zonde. Met de juiste tools en incentives wordt zo’n 10 procent van je klanten een actieve promotor. En die kunnen via sociale media, e-mail en WhatsApp een stevige marketingimpact hebben. Zo boor je een heel nieuw sales- en marketingkanaal aan.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken