Scott Chaikin nieuwe voorzitter van Worldcom PR Group

Scott Chaikin nieuwe voorzitter van Worldcom PR Group
  • Bureaus
  • 14 jul 2015 @ 13:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotiePersonaliaPRCommunicatieZakelijk

Worldcom Public Relations Group, het grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus ter wereld, heeft Scott Chaikin benoemd tot nieuwe voorzitter van de wereldwijde Raad van Bestuur. Chaikin is voorzitter van het Amerikaanse communicatiebureau Dix & Eaton en is verkozen tijdens de jaarlijkse Worldcom vergadering in Rio de Janeiro.

Dix & Eaton is een allround communicatieadviesbureau, gespecialiseerd in mediarelaties, financiële communicatie, crisiscommunicatie en marketingcommunicatie. Chaikin is sinds 2000 voorzitter van Dix & Eaton en was tevens directeur van 1998 tot juli 2015. De Raad van Bestuur van Worldcom bestaat verder uit:

  • Toekomstig voorzitter EMEA: Patrik Schober, managing partner Pram Consulting (Tsjechië)
  • Voormalig voorzitter: Stephanie Paul, eigenaar van The Phillips Group Pty Ltd (Australië)
  • Penningmeester: Marie-Josée Gagnon, CEO en oprichter van CASACOM (Canada)
  • Marketing: Carol Klimas, vicepresident en partner van Off Madison Ave (VS)
  • Lidmaatschap/Recruitment: Imma Folch, CEO van LF Channel (Spanje)
  • Business Development: Crispin Manners, CEO van Onva Consulting (UK)
  • Partnertevredenheid: Monty Hagler, president en CEO van RLF Communications (VS)
  • Governance: Corinna Voss, directeur van HBI GmbH (Duitsland)
  • Kennisdeling: Greg Tarmin, vicepresident en directeur van PadillaCRT (VS)
  • Voorzitter regio Azië/Pacific: Niall Dologhan, senior adviseur bij TQPR (Maleisië)
  • Voorzitter regio Amerika: Tom Donoghue, president Donoghue & Associates (Canada)

Scott Chaikin: ‘De diversiteit en ervaring van ons bestuur weerspiegelt de brede scope van Worldcom. We leveren hoogstaande resultaten door de combinatie van uitgebreide lokale expertise en een internationaal ondersteunend netwerk. Onze partners zijn zorgvuldig geselecteerd en kennisdeling op het gebied van ervaring en expertise staat bij hen hoog in het vaandel. Met ons samenwerkingsmodel behouden we de flexibiliteit die we als onafhankelijke bureaus hebben en kunnen we de internationale behoeften van onze klanten optimaal vervullen, zonder last te hebben van zware overheadkosten.’

Worldcom Public Relations Group is het grootste netwerk van onafhankelijke pr-bureaus ter wereld. Het netwerk bestaat uit 143 kantoren, in 115 steden op zes continenten en uit circa 2.000 communicatieprofessionals. In 2014 boekten de Worldcom-partners gezamenlijk een winst van ruim 258 miljoen euro op basis van 3.034 klanten.

Worldcom, opgericht in 1988, werkt samen met de beste en onafhankelijke communicatie- en PR-adviesbureaus om zowel nationale, internationale en multinationale klanten te bedienen. In Nederland wordt Worldcom Public Relations Group vertegenwoordigd door IvRM uit Bussum en Wisse Kommunikatie uit Arnhem. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken