KSM zet Bijenkorf neer als mode-autoriteit

KSM zet Bijenkorf neer als mode-autoriteit
  • Bureaus
  • 31 aug 2015 @ 12:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsBrandingMerken

De Bijenkorf laat weer van zich horen met een stijlvolle campagne die het nieuwe modeseizoen dit najaar inleidt. KSM ontwikkelde samen met Operator Amsterdam een commercial die de Bijenkorf als mode-autoriteit neerzet en klanten uitnodigt om de nieuwe collectie te komen shoppen.

Het concept kwam tot stand via de unieke samenwerking tussen gerenommeerd modefotograaf en regisseur Nadav Kander, die onder meer Barack Obama en Johnny Depp portretteerde, en choreograaf Sidi Larbi Cherkaoui (bekend van onder meer de Oscar-winnende film Anna Karenina) onder begeleiding van art director Dagmar Hoogland.

Het thema van de Bijenkorf Herfst/Winter collectie is ‘Identity’: mode biedt immers dé mogelijkheid om je persoonlijkheid, je eigen stijl, mening en karakter te uiten. Kander kwam op het idee om de mode letterlijk te laten bewegen. In de commercial wordt aan de hand van een dansperformance een indruk van de nieuwe collectie gegeven. De setting van de commercial en performance geeft alle ruimte om ieders persoonlijke stijl te tonen. Inspiration, het magazine van de Bijenkorf, bevat ook een fotoreportage van Kander.

De uitvoering van de commercial kenmerkt zich door een sublieme kwaliteit, niet alleen van regie en choreografie, maar ook van styling, haar en make-up. Het resultaat is een fashion statement van internationale allure waarmee de Bijenkorf zich overtuigend als Fahion Destination positioneert.

Mode gaat over een sterke mening, karakter, individualiteit: expressie van je persoonlijkheid in een eigen stijl. De Bijenkorf maakt samen met gerenommeerd fotograaf/regisseur Nadav Kander en choreograaf Sidi Larbi Cherkaoui een fashion statement van internationale allure. De abstracte setting van de commercial laat ruimte voor het tonen van de menselijke identiteit in fashion en stijl en neemt kijkers op unieke wijze mee in de Herfst/Winter collectie van 2015/2016. 

Hieronder de nieuwe commercial én de 'making of', waarin onder meer Nadav Kander aan het woord komt over zijn manier van werken voor De Bijenkorf. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken