Olivier Klönhammer keert terug bij 180 Amsterdam

Olivier Klönhammer keert terug bij 180 Amsterdam
  • Bureaus
  • 18 aug 2015 @ 13:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaBrandingReclame

Het Amsterdamse reclamebureau 180 Amsterdam heeft Olivier Klönhammer aangetrokken als Head of Integrated Production. Hij was hiervoor managing director bij Glassworks Amsterdam. In het verleden werkte hij al een jaar als freelancer voor 180, als producer voor topklant Playstation.

Het inlijven van Klönhammer is volgens 180 Amsterdam 'the latest step in a momentous period for the agency'. Daarbij hoort ook het binnenhalen van het meest bekroonde creatieve duo Dan Treichel en Dave Canning in 2014 en het goed ontvangen werk voor klanten als Asics, DHL, Playstation, Qatar Airways en Replay.

De Nederlandse Amerikaan heeft achttien jaar ervaring in de creatieve industrie, aan beide zijden van de Atlantische Oceaan en zowel aan de klanten- als de bureaukant. Voor zijn directiepost bij Glassworks Amsterdam werkte Klönhammer in productie-functies bij onder meer Wieden+Kennedy Amsterdam, Anomaly en Discovery Networks International.

Als freelance producer werkte Olivier Klönhammer van 2013 tot 2014 al voor 180 Amsterdam op klant Playstation. In zijn nieuwe rol zal hij werken voor alle sleutelklanten van het bureau, met een focus op het voortbouwen op het krachtige werk dat al is afgeleverd. 

Klönhammer: 'Terugkeren naar 180 Amsterdam voelt als een warm bad. Ik ken de meeste mensen hier, maar er zijn ook nieuwe gezichten die nieuwe ervaring en expertise hebben binnengebracht. Wanneer je naar ons portfolio kijkt en wat is bereikt, dan is dit echt een opwindende tijd om hier te werken.”

Al Moseley, president en Chief Creative Officer van 180 Amsterdam, noemt Klönhammer 'een van de beste producers ter wereld'. 'His singular vision, creativity and attitude are going to be immense assets to us as we embark on the next stage in 180’s ambitious development. Today’s multi-channel, constantly evolving advertising landscape requires a nimble, high energy approach from a Head of Production and Olivier has that in droves. We are delighted to welcome him back to the 180 family.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken