Olivier Klönhammer keert terug bij 180 Amsterdam
- Bureaus
- 18 aug 2015 @ 13:27
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatiePersonaliaBrandingReclame
- 18 aug 2015 @ 13:27
- Redactie Bureaus
Het Amsterdamse reclamebureau 180 Amsterdam heeft Olivier Klönhammer aangetrokken als Head of Integrated Production. Hij was hiervoor managing director bij Glassworks Amsterdam. In het verleden werkte hij al een jaar als freelancer voor 180, als producer voor topklant Playstation.
Het inlijven van Klönhammer is volgens 180 Amsterdam 'the latest step in a momentous period for the agency'. Daarbij hoort ook het binnenhalen van het meest bekroonde creatieve duo Dan Treichel en Dave Canning in 2014 en het goed ontvangen werk voor klanten als Asics, DHL, Playstation, Qatar Airways en Replay.
De Nederlandse Amerikaan heeft achttien jaar ervaring in de creatieve industrie, aan beide zijden van de Atlantische Oceaan en zowel aan de klanten- als de bureaukant. Voor zijn directiepost bij Glassworks Amsterdam werkte Klönhammer in productie-functies bij onder meer Wieden+Kennedy Amsterdam, Anomaly en Discovery Networks International.
Als freelance producer werkte Olivier Klönhammer van 2013 tot 2014 al voor 180 Amsterdam op klant Playstation. In zijn nieuwe rol zal hij werken voor alle sleutelklanten van het bureau, met een focus op het voortbouwen op het krachtige werk dat al is afgeleverd.
Klönhammer: 'Terugkeren naar 180 Amsterdam voelt als een warm bad. Ik ken de meeste mensen hier, maar er zijn ook nieuwe gezichten die nieuwe ervaring en expertise hebben binnengebracht. Wanneer je naar ons portfolio kijkt en wat is bereikt, dan is dit echt een opwindende tijd om hier te werken.”
Al Moseley, president en Chief Creative Officer van 180 Amsterdam, noemt Klönhammer 'een van de beste producers ter wereld'. 'His singular vision, creativity and attitude are going to be immense assets to us as we embark on the next stage in 180’s ambitious development. Today’s multi-channel, constantly evolving advertising landscape requires a nimble, high energy approach from a Head of Production and Olivier has that in droves. We are delighted to welcome him back to the 180 family.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Anomaly
- Glassworks Amsterdam
- bureau
- Amsterdam
- W+K
- reclamebureau
- 180 Amsterdam
- Olivier Klönhammer
- 180
- head of integrated production
- agency
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing