Adfactor verzorgt advertising voor WeTransfer

Adfactor verzorgt advertising voor WeTransfer
  • Bureaus
  • 21 sep 2015 @ 10:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineReclameBrandingOnline advertisingWebsite

Adfactor gaat voor de Nederlandse markt de advertising verzorgen voor WeTransfer, de bekende online file-transfer-service opgericht door techblogger Nalden. WeTransfer heeft een onderscheidend reclamemodel: de beeldvullende advertenties die worden getoond tijdens gratis transfers zijn niet opdringerig, maar bieden doorgaans juist een aangename meerwaarde voor de gebruiker.

'Deze visie van WeTransfer past erg goed bij onze werkwijze', zegt Phileas Fox, directeur van Adfactor. 'Als specialist in native advertising zorgen wij ervoor dat de advertentie naadloos wordt opgenomen in het design en de context van de website. We zijn dan ook heel enthousiast over deze samenwerking.'

Met WeTransfer kunnen gebruikers gratis documenten versturen tot aan 2 GB per transfer. Gemak, eenvoud en creatieve inspiratie staan hierbij centraal. De transfer vindt plaats in een creatieve omgeving waarbinnen gebruikers gecureerde beelden en beeldvullende advertenties te zien krijgen. De advertenties op WeTransfer zijn inspirerende custom-made wallpapers, onder het motto ‘WeTransfer puts the love back into advertising.’

Adfactor is dan ook erg enthousiast over de samenwerking met WeTransfer. Fox: 'De visie van WeTransfer sluit naadloos aan op de werkwijze van Adfactor. We kijken er dan ook naar uit om mooie campagnes op te zetten met adverteerders.'

Ook WeTransfer kijkt uit naar de samenwerking: 'De keuze is op Adfactor gevallen omdat het over een lange periode bewezen heeft succesvol te zijn in de exploitatie van impactvolle advertentie formaten en native advertising, precies de terreinen waar WeTransfer zich met haar unieke advertising propositie begeeft. We zijn er daarom ook van overtuigd dat Adfactor een belangrijke bijdrage zal leveren in de verdere groei van WeTransfer', aldus Bart Willems, VP Sales van WeTransfer.

WeTransfer groeit wereldwijd erg hard en heeft in Nederland inmiddels ruim 3 miljoen actieve en unieke maandelijkse gebruikers met ruim 30 miljoen pageviews. WeTransfer is sterk vertegenwoordigd onder hoogopgeleiden, ondernemers en creatieven, zoals kunstenaars, illustratoren, filmmakers en fotografen. De gebruikers zijn tevreden over de service en de gebruiksvriendelijkheid van het gratis platform. WeTransfer kent dan ook veel terugkerend bezoek. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken