Clipit gaat social media internationaal monitoren
- Bureaus
- 15 sep 2015 @ 14:15
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieDigitaalSocial mediaStrategie
- 15 sep 2015 @ 14:15
- Redactie Bureaus
Monitoring-bureau Clipit gaat zijn focus verder verbreden. Het bedrijf monitorde nieuws al internationaal, maar gaat dat nu ook doen met social media. De Nederlandse markt wordt volgens Clipit te klein voor bedrijven met grote ambities. Vooral Nederlandse startups doen het goed en ontstijgen de nationale allure. Daarom speelt het bureau nu in op de vraag om ook de berichtgeving in het internationale medialandschap in kaart te brengen.
Met internationale ambities is het in kaart brengen van de berichtgeving in het buitenland onmisbaar. Clipit leest nu, naast internationale redactionele media, ook social media wereldwijd uit. Dit betekent dat bedrijven eenvoudig inzicht krijgt in al hun internationale vermeldingen op onder meer Twitter, Instagram en Pinterest. Zo missen ze geen tweet, pin of Instagram-posting meer over de hele wereld.
Rinske Willemsen, directeur van Clipit: 'We merken dat onze klanten vaker uitbreiden naar buitenlandse markten. Daarbij zien we ook dat Nederlandse startups populairder worden in het buitenland. Tegenovergesteld wordt Nederland aantrekkelijker gemaakt als vestigingsplaats voor buitenlandse startups. Grenzen vervagen steeds meer. Voor ons de hoogste tijd om alle online media wereldwijd in kaart te gaan brengen.'
Sentiment en PR-waarde meten
Naast weten waar een bedrijf genoemd wordt, is de interpretatie van deze berichtgeving ook belangrijk. Daarom krijgen klanten van Clipit van elk internationaal social media-bericht over hen ook indicaties mee van sentiment, auteur, bron en PR-waarde. Benieuwd in welk land er het meeste over een bedrijf wordt geschreven? Ook dat is met één klik op de knop te achterhalen.
In mei 2014 lanceerde Clipit het monitoren van internationale online media. Sindsdien brengt Clipit de online media van meer dan 150 miljoen websites in 274 landen in 187 talen in kaart. Waar toen de focus lag op redactionele online media, monitort Clipit nu het totale wereldwijde online medialandschap.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing