BBK zorgt voor FNV-campagne 'Red de zorg'

BBK zorgt voor FNV-campagne 'Red de zorg'
  • Bureaus
  • 4 sep 2015 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OverheidCampagnesPolitiekMaatschappij

'Red de zorg. Kom naar Amsterdam.' Dat is de oproep van de FNV-campagne die deze donderdag is gestart. De door BBK/Door Vriendschap Sterker ontwikkelde campagne heeft als doel zoveel mogelijk mensen op de been te krijgen voor de 'Red de zorg'-demonstratie van 12 september in Amsterdam. Dat is de zaterdag voor Prinsjesdag en daarmee het geschikte moment om de politiek te laten horen dat de zorg te belangrijk is om zo op te bezuinigen.

De bezuinigingen in de zorg maken veel kapot, vindt FNV. Om die reden startte FNV een volkspetitie die door ruim 736.000 mensen is ondertekend. Deze campagne is daarop een logisch vervolg. Kern van de campagne is een tv-commercial met de oproep om 12 september naar Amsterdam te komen, gedaan door Jan Mulder, Ciska Dresselhuys, Frits Barend, Jochem van Gelder, Guido Weijers en Jan Slagter.

Van de tv-spot is ook een langere versie gemaakt voor op internet. Verder wordt radio ingezet, een advertentie in de dagbladen met nog veel meer BN'ers, Facebook en outdoor, waaronder abri's, bus bedrukking en digitale schermen in station Amsterdam Centraal.

Het concept voor de campagne is ontwikkeld door FNV met strategisch advies en creatieve begeleiding van BBK/Door Vriendschap Sterker. Tim Klaasse van Krevicy tekende voor de regie van de televisiespot en ParkStudio voor de muziek.

Bij FNV is Lilian Marijnissen verantwoordelijk voor de campagne. Marijnissen: 'We zien als FNV dat de zorgen om de zorg breed leven. Ruim 736.000 Nederlanders tekenden al voor de Volkspetitie Red de Zorg en alle bekende Nederlanders werken belangeloos mee aan deze campagne. De zorg raakt immers iedereen! In de campagne zijn we erin geslaagd om deze zorgen, die breed leven, goed in beeld te brengen.'

De tv-commercial wordt vanaf 3 september uitgezonden op NPO 1 en RTL4. Ook radio start op 3 september en wordt ingezet op Radio 1, Radio 538 en Sky Radio. De advertentie verschijnt vrijdag 4 september. Facebook en outdoor lopen al.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken