Het Ei van Ubachs ontwikkelt campagne 'Adem Haarlem'

Het Ei van Ubachs ontwikkelt campagne 'Adem Haarlem'
  • Bureaus
  • 7 sep 2015 @ 16:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het ei van Ubachs ontwikkelde in opdracht van Haarlem Marketing een campagne die Haarlem profileert als stad van de menselijke maat, een stad in de luwte van druk Amsterdam. Met als doel het aantrekken van met name jonge gezinnen met kinderen, jonge bedrijven en binnen- en buitenlandse toeristen, die dan weer wat ouder mogen zijn. Het thema luidt: 'Adem Haarlem.'

'Op slechts 20 kilometer afstand van het bruisende, maar ook steeds drukker wordende Amsterdam bevindt zich Haarlem. Net als Amsterdam heeft Haarlem een schitterend 17e-eeuws centrum.  Evenals Amsterdam beschikt Haarlem over belangrijke musea, zoals het Frans Hals en het Teylers. En ook Haarlem is gelegen aan een voor de stad belangrijke rivier: het Spaarne. Amsterdam en Haarlem lijken op elkaar als broer en zus. Een drukke broer en een rustig zusje wel te verstaan. Want dat is waarin ze verschillen. En dat is tegelijkertijd waarom ze elkaar zo goed aanvullen.'

De campagne bestaat uit verschillende advertenties in onder meer De Volkskrant en Het Parool, Mupi’s en Abri’s in de Nederlandse steden met een accent op de regio Groot Amsterdam, billboards op NS-stations en Schiphol en verder bannering en andere online publiciteit, te beginnen bij haarlem.nl.

Wim Ubachs: 'Het maken van de Haarlem-campagne was voor mij een grote eer. Helemaal als je bedenkt dat ik een geboren en getogen Amsterdammer ben. Ik woon echter al sinds 1986 in deze prachtige stad aan het Spaarne. Ik kan het iedereen aanbevelen. En dat doe ik dus ook. Niet langer alleen in vrienden- en kennissenkring, maar nu ook op Mupi’s, billboards, in advertenties en online.'

Credits

Strategie & Concept: Wim Ubachs | Copy: Wim Ubachs | Art Direction: Patrick Wijnhoven, Wim Ubachs | Communicatiebureau: Het ei van Ubachs | Opdrachtgever: Haarlem Marketing | Directeur: Esther Brasser | Hoofd Marketing & Communicatie: Leontine Splinter

www.heteivanubachs.nl
www.haarlemmarketing.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken