Mediabureau Initiative zet Google Preferred in voor Plus

Mediabureau Initiative zet Google Preferred in voor Plus
  • Bureaus
  • 15 sep 2015 @ 00:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauOnline advertisingOnline

Na de succesvolle lancering van het Google Preferred-programma in de VS is Plus Retail de eerste Nederlandse adverteerder die van de kracht binnen de top 5% van meest populaire YouTube-kanalen gebruik kan maken.

Initiative zegt hiermee een primeur te hebben: het claimt het eerste mediabureau in Nederland te zijn dat Google Preferred nu al inzet voor haar klanten. Vanaf januari 2016 wordt Google Preferred voor meer bureaus en adverteerders beschikbaar.

Google Preferred biedt adverteerders de mogelijkheid om naast de reguliere targeting (geslacht en leeftijd) in te kopen binnen de top 5% meest engaging kanalen binnen YouTube. Doordat adverteerders de keus hebben uit de publieksfavorieten bereiken campagnes een meer engaged publiek. En dat heeft volgens Amerikaanse cases een positieve uitwerking op de waardering en herkenning van de commercial: de eerste campagnes laten een significant hogere merkbekendheid en reclameherinnering zien ten opzichte van 'normaal' ingekochte campagnes.

Online video is inmiddels een vast onderdeel van de Plus-mediamix geworden, naast televisie. Online video via YouTube wordt ingezet voor de belangrijkste campagnes, om meer mensen te bereiken en ze op een andere manier te bereiken. In deze campagne brengt de supermarktketen zijn PlusBricks onder de aandacht: een spaaractie waarbij klanten  hun eigen supermarkt kunnen bouwen. 

www.initiative.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken