Jeroen de Bakker ziet Boodschapp failliet gaan

Jeroen de Bakker ziet Boodschapp failliet gaan
  • Bureaus
  • 16 sep 2015 @ 12:54
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StrategieFoodAppsInnovatie

Boodschapp, de vergelijkings-app voor voedingsproducten, is afgelopen week failliet verklaard en houdt op te bestaan. Dat heeft initiatiefnemer Jeroen de Bakker (ex-Qi, ex-TBWA en tegenwoordig zelfstandig ondernemer) via de website van de applicatie bekend gemaakt. Het doek valt ook voor de zusterdiensten Goodso en Boodschapp Glutenvrij.

'We stoppen na 33 maanden met het helpen van consumenten gezonder te laten eten door het inzichtelijk maken van de samenstelling van voedingsmiddelen', meldt De Bakker op Boodschapp.nl. 'Ondanks veel interesse bij meer dan 200.000 gebruikers (waarvan 70% koos voor producten met een betere samenstelling) zijn we er niet in geslaagd om de derde financieringsronde van onze startup tijdig af te ronden. We waren gewoonweg nog niet ver genoeg in het aantonen van een duurzaam verdienmodel.'

Samen met curator mr. M.S. Breeman onderzoekt De Bakker of Boodschapp nog in enige vorm kan doorstarten, maar de apps worden in de tussentijd 'niet meer onderhouden'.

Jeroen de Bakker: 'De ambitie om zoveel mogelijk consumenten bewustere keuzes te laten maken is niet verdwenen. Voedingskundige kennis in combinatie met gebruiksvriendelijke technologie die helder koopadvies persoonlijk maakt, gaat een steeds belangrijkere rol spelen in retail. Een industrie die aan de vooravond staat van toenemende transparantie en een forse groei van e-commerce.'

Op de site bedankt De Bakker iedereen die Boodschapp de afgelopen jaren heeft gesteund. 'Van onze gebruikers en klanten tot alle bedrijven met wie we samenwerkten en die in ons initiatief hebben geïnvesteerd. Tot een andere keer!'



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken