Meer klant, minder bank in nieuwe campagne ABN Amro
- Bureaus
- 7 sep 2015 @ 10:42
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenDoelgroepen
- 7 sep 2015 @ 10:42
- Redactie Bureaus
De klant. Die moet meer dan ooit centraal staan in de nieuwe campagne van ABN Amro. De nieuwe mentaliteit, ontwikkeld door N=5, laat zich omschrijven als 'meer klant, minder banl'. ABN Amro wil met de herziene merkstrategie een stap maken van focus op eigentijdse producten naar een focus op persoonlijke benadering.
Daarom is er volgens reclamebureau N=5 sprake van 'een campagne die niet stelt, niet zendt en niet preekt, maar vraagt aan de klant wat hem beweegt. Doelen, dromen, vragen en ambities staan centraal.' Dit uitgangspunt is onder woorden gebracht als: ‘Wat is jouw verhaal?’
De introductie-campagne van de nieuwe ABN-aanpak is op maandag 7 september van start gegaan met een tv-commercial, radio, Out Of Home, social media en retail-communicatie. 28 september zal de eerste themacampagne volgen met het thema Kinderen.
Lees meer over de nieuwe campagne van ABN Amro op het MT-platform Food & Retail.
Credits
Klant: ABN Amro
Bureau: N=5
Concept: Romke Oortwijn, Bart Kooij
Art Direction: Bart Kooij, Olaf van der Geld (digital CD)
Copy: Romke Oortwijn
Strategie: Marc Oosterhout, Jos Ahlers, Silvia van Hooft, Vincent Seeber
Account: Judith Lavalette, Carina Snippe, Astrid Witteveen, Marieke Fernhout, Annemarie Neef
RTV Producer: Christ Bloemheuvel
Online Producer: Jasper Baartmans
Art buying: Irmgard van der Weele
Regisseur: Rene Eller
Producer: Nan Reunis
DOP: Maxime Desmet
Edit: Martin Heijgelaar
Geluid: The Ambassadors
Grading: Glassworks
Fotografie: Lex Brand
Producer: Lenny Venema
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing