Meer klant, minder bank in nieuwe campagne ABN Amro

Meer klant, minder bank in nieuwe campagne ABN Amro
  • Bureaus
  • 7 sep 2015 @ 10:42
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenDoelgroepen

De klant. Die moet meer dan ooit centraal staan in de nieuwe campagne van ABN Amro. De nieuwe mentaliteit, ontwikkeld door N=5, laat zich omschrijven als 'meer klant, minder banl'. ABN Amro wil met de herziene merkstrategie een stap maken van focus op eigentijdse producten naar een focus op persoonlijke benadering.

Daarom is er volgens reclamebureau N=5 sprake van 'een campagne die niet stelt, niet zendt en niet preekt, maar vraagt aan de klant wat hem beweegt. Doelen, dromen, vragen en ambities staan centraal.' Dit uitgangspunt is onder woorden gebracht als: ‘Wat is jouw verhaal?’

De introductie-campagne van de nieuwe ABN-aanpak is op maandag 7 september van start gegaan met een tv-commercial, radio, Out Of Home, social media en retail-communicatie. 28 september zal de eerste themacampagne volgen met het thema Kinderen.

Lees meer over de nieuwe campagne van ABN Amro op het MT-platform Food & Retail.

Credits

Klant: ABN Amro
Bureau: N=5
Concept: Romke Oortwijn, Bart Kooij
Art Direction: Bart Kooij, Olaf van der Geld (digital CD)
Copy: Romke Oortwijn
Strategie: Marc Oosterhout, Jos Ahlers, Silvia van Hooft, Vincent Seeber
Account: Judith Lavalette, Carina Snippe, Astrid Witteveen, Marieke Fernhout, Annemarie Neef
RTV Producer: Christ Bloemheuvel
Online Producer: Jasper Baartmans
Art buying: Irmgard van der Weele
Regisseur: Rene Eller
Producer: Nan Reunis
DOP: Maxime Desmet
Edit: Martin Heijgelaar
Geluid: The Ambassadors
Grading: Glassworks
Fotografie: Lex Brand
Producer: Lenny Venema 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken