Alders en De Jong starten We Are Free Agents

Alders en De Jong starten We Are Free Agents
  • Bureaus
  • 29 sep 2015 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieMediastrategieNieuwkomersMediabureauVideo

'Ooit was er tv, nu is er videochaos.' Om die chaos te bestrijden is er vanaf oktober het nieuwe bureau We Are Free Agents, dat op missie gaat om voor opdrachtgevers koers te bepalen en kansen te vinden. Patrick Alders en Jochem de Jong bundelen hun jarenlange kennis en ervaring om onafhankelijk media-advies te geven, ondersteund door een op afroep beschikbaar interim-netwerk.

We Are Free Agents investeert 20% van haar energie in nieuwe social ventures. Het nieuwe bureau is er voor bestaande mediapartijen die hun strategie willen aanscherpen en voor organisaties die videocontent als product overwegen.

Patrick Alders (foto, rechts) komt van Viacom International Media Networks Noord-Europa. Als commercieel eindverantwoordelijke heeft hij de mediasales van de groep (Comedy Central, MTV, Paramount en Nickelodeon) gereorganiseerd en ondergebracht bij nieuwe joint ventures. Eerder was hij verantwoordelijk voor de introductie en groei van Nickelodeon in Noord-Europa en werkte hij als strategy director bij Universal Media op klanten als Coca-Cola, L’Oréal, Disney en InBev.

Jochem de Jong komt van Discovery Networks Europe waar hij als algemeen directeur verantwoordelijk was voor de Benelux-regio. Hij lanceerde het mediabedrijf Discovery Channel Vlaanderen, TLC Nederland, ID Nederland en Discovery Magazine. Eerder was De Jong tot 2007 bij MTV Networks Benelux verantwoordelijk voor distributie, communicatie en digital media.

Vrije jongens van BrandDeli

Alders en De Jong stonden eerder aan de wieg van BrandDeli, waarmee Discovery Networks en Viacom voor het eerst ter wereld een joint venture voor mediasales hebben opgezet.

Patrick Alders, mede-oprichter van We Are Free Agents: 'Als er ooit een tijd was om te gaan ondernemen in de mediawereld is het nu. In de afgelopen twee decennia dat ik werkzaam ben in de industrie was het nog nooit zo dynamisch en innovatief. Met name jongere doelgroepen (millennials en Generatie Z), waar Jochem en ik uitgebreide ervaring mee hebben, bepalen de toekomst van wat ooit televisie was. Ik kijk er enorm naar uit om zowel gevestigde bedrijven als nieuwkomers te helpen deel van deze toekomst uit te maken.'

Jochem de Jong, de andere partner van We Are Free Agents: 'Het is fantastisch om samen met Patrick een eigen bedrijf te starten. Het ooit zo heldere tv-landschap is veranderd in videochaos en ik heb er zin in om voor klanten, partners en onszelf nieuwe wegen te ontdekken. Het past helemaal bij deze tijd om dit te gaan doen op een onafhankelijke manier zonder alleen maar papier te willen produceren.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken