RA*W University herbouwt reclame-curriculum UvA
- Bureaus
- 29 sep 2015 @ 09:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - KennissessieInnovatieCreatieReclame
- 29 sep 2015 @ 09:48
- Redactie Bureaus
De Universiteit van Amsterdam en RA*W University gaan samenwerken om masterstudenten Sociale Psychologie een beter inzicht te geven in het werk binnen de reclame. Een intensievere voorbereiding op de praktijk zal het gat moeten verkleinen tussen student en de reclamewereld. De studenten zullen werken aan opdrachten voor Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle.
Studenten die een carrière in de reclamewereld nastreven, kampen vaak met het probleem dat de kennis die ze hebben opgedaan tijdens hun studie niet aansluit op hun werkzaamheden in de praktijk. Hierdoor ontstaat er een gat tussen studenten en reclamebureaus. De UvA wilt dit gat verkleinen door de opzet van het vak ‘reclame en consumentengedrag’ van de master Sociale Psychologie aan te passen en er een praktijkdeel aan toe te voegen. Om dit te realiseren hebben de UvA-docenten Michael Vliek en Roeland Voskens contact gezocht met RA*W University.
Lavy van der Goot, bestuurslid van RA*W University en tevens werkgroep-begeleider aan de UvA: 'Tijdens mijn master Sociale Psychologie heb ik stage gelopen bij een reclamebureau. Hier merkte ik dat er weinig overeenkomst was tussen wat ik had geleerd in college en de taken die ik kreeg. De universiteit zet een grote stap door de masterstudenten op deze manier kennis te laten maken met de praktijk van de reclamewereld.'
Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle
Vier reclamebureaus uit Amsterdam leveren een case aan waar de studenten gedurende 1 maand aan zullen werken. Deelnemende bureaus zijn Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle. Eind oktober zullen de resultaten worden gepresenteerd aan de jury die onder andere bestaat uit vertegenwoordigers van de vier bureaus.
Strateeg Vincent Seeber (N=5): ‘In de reclamewereld werken er mensen met ongelofelijk uiteenlopende achtergronden. Deze diversiteit maakt het samenwerken zelf en de uitkomsten van een creatief proces erg interessant. Wij vinden het daarom enorm belangrijk dat er initiatieven zijn die studenten een kijkje in de keuken van de reclamewereld geven.'
RA*W University zet zich sinds begin 2014 in voor ambitieuze studenten die kennis willen maken met de reclamewereld. Door middel van het organiseren van gratis inspiratiesessies bij verschillende bureaus leren studenten op een interactieve manier de ins en outs van het reclamevak kennen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- RA*W University
- curriculum
- studie
- UvA
- reclame
- Havas Boondoggle
- opleiding
- N=5
- Selmore
- master
- Sociale Psychologie
- Dawn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing