Red Urban en Stichting Kikid lanceren Pest Check

Red Urban en Stichting Kikid lanceren Pest Check
  • Bureaus
  • 18 sep 2015 @ 10:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nederlandse jongeren van Stichting Kikid lanceren tijdens de Week tegen Pesten de Pest Check. Zanger Ronnie Flex heeft speciaal voor de Pest Check een track opgenomen, die middelbare scholieren oproept om de Pest Check in te vullen tijdens de Week tegen Pesten.

Het nummer van Ronnie is het lijflied van de Pest campagne. De campagne wordt op 21 september gelanceerd bij Giel op 3FM.

De Pest Check is een landelijke graadmeter die vanuit het perspectief van scholieren laat zien hoe het gesteld is met pesten binnen het Nederlandse voortgezet onderwijs. Leerlingen kunnen via www.pestcheck.nl anoniem antwoord geven op de vraag: ‘Hoe veilig/onveilig voel jij je in de klas?’.

Het resultaat is een pestscore die op schoolniveau laat zien hoeveel er gepest wordt. Op deze manier willen de jongeren de pestproblematiek onder de aandacht brengen van overheden, gemeentes en scholen. Kikid heeft Ronnie Flex hiervoor gevraagd omdat hij de jeugdheld van nu is.

De Week tegen Pesten is van 21 tot en met 25 september. Jongeren kunnen de Pest Check invullen van donderdag 17 tot en met zondag 27 september. De Pest Check is een gezamenlijk initiatief van de jongeren van Stichting Kikid, reclamebureau Red Urban en muzikanten Ronnie Flex en Joost Speelman. Het online platform is ontwikkeld door Egotribe. Rondom de Pest Check zijn er verschillende samenwerkingen ontstaan met onder andere BNN, 3FM, UvA, vloggers en BN’ers.

Kees van Dorp oprichter van Red Urban: 'Het internet maakt het voor mensen en merken mogelijk om te communiceren en zich te uiten op een manier die tot een aantal jaar geleden ondenkbaar was. Het gebruik van digitale platformen zoals SnapChat, YouTube, Instagram, Facebook en WhatsApp is niet meer weg te denken en is vooral voor jongeren dé manier om met elkaar te communiceren. Deze technologische ontwikkelingen maken nieuwe vormen van communicatie mogelijk, maar hebben ook een keerzijde. De platformen worden ook gebruikt om (digitaal) te pesten. Om hier aandacht voor te vragen introduceren wij tijdens de 'Week tegen het Pesten' samen met de jongeren van organisatie Kikid de Pest Check.'
 


Credits:

Klant: Stichting Kikid | Bureau: Red Urban  | Creatie: Robin Meekel, Patrick van Haperen, Kees van Dorp, Joost Speelman, Kikid | Verantwoordelijke bij klant: Janine de Ridder, Maike Gerritsen, Sanne Louw | Design: Michiel Koorstra | Editor:Jasper van de Pol | Producers: Marc Elbers, Nicole Horsley | UX design: Jeroen Joosse | Technische realisatie: EgoTribe | PR: Mariska Jauregui (Elena PR), Peter Drent (Red Urban) | Muziek: Ronnie Flex, Flying Hihats

www.pestcheck.nl 
www.redurban.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken