Adfactor start influencer-bureau HelloSparkle

Adfactor start influencer-bureau HelloSparkle
  • Bureaus
  • 13 okt 2015 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentCommunityPromotieMerkenTrends

Native advertising-platform Adfactor lanceert een eigen adviesbureau voor brands en influencers, genaamd HelloSparkle. Dit bureau helpt merken met de expertise en autoriteit van influencers aan een succesvolle merkstrategie, onder het motto 'We make brands sparkle!' HelloSparkle zal naast Adfactor als onafhankelijk bureau opereren.

Als spil tussen merken en influencers wil HelloSparkle brand consultancy en influencer management 'naar een nieuw niveau tillen'. Influencers signaleren trends en weten precies wat hun doelgroep bezighoudt. Als strategisch sparringpartner voor merk en bureau vertaalt HelloSparkle deze expertise door naar een succesvolle marketingmix, bijvoorbeeld door influencers in te zetten als gezicht in een tv-commercial of als spreker tijdens een event. Daarnaast begeleidt HelloSparkle getalenteerde influencers in de ontwikkeling van hun professionele loopbaan.

'We merken dat de markt vraagt om een bureau als het onze', zegt Valentine de Jong van HelloSparkle. 'Steeds meer merken ontdekken dat ze veel kunnen leren van influencers, bijvoorbeeld over hun doelgroep of over hun product. We krijgen daarom steeds vaker de vraag of influencers breder kunnen worden ingezet, buiten hun eigen mediaplatform om.'

Influencers begeleiden

HelloSparkle beschikt over een breed portfolio aan getalenteerde influencers, bloggers, instagrammers en contentcreators. Voor elk merk en iedere campagne is er een gezicht. Elk van hen bezit een enorme kennis van wat er speelt in hun niche: welke thema’s leven er en waar is vraag naar? Als strategisch sparringspartner helpt HelloSparkle merken en bureaus om de expertise van influentials optimaal te benutten, variërend van productadvies en trendspotting tot contentcreatie. Het bureau ontwikkelt bovendien ideeën voor partnerships en contentmarketingcampagnes en regelt endorsement-deals met influencers.

HelloSparkle is er niet alleen voor brands, maar ook voor talentvolle influencers. Jezelf als influencer in de markt zetten vraagt om focus en gericht management. HelloSparkle regelt, adviseert en ontzorgt. Talentvolle influencers kunnen verder groeien met behulp van een contentstrategie, sponsorships, boekdeals en tv-optredens, maar ook met bijvoorbeeld imagomanagement, agendaplanning en legal support. Zo kunnen influencers zich focussen op wat ze goed kunnen: het creëren van aantrekkelijke en interessante content. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken