Energize zet emoji's in voor Syrië-campagne Unicef
- Bureaus
- 19 okt 2015 @ 14:57
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MobileMaatschappijCampagnesWhatsApp
- 19 okt 2015 @ 14:57
- Redactie Bureaus
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Dat is het inzicht dat ten grondslag ligt aan de nieuwe campagne voor Unicef Nederland, ontwikkeld door Energize. De campagne roept heel Nederland op geen woord, maar een emoji te sms’en naar 4333 om noodhulp te bieden aan vluchtelingenkinderen in en om Syrië.
Miljoenen Syrische kinderen hebben door oorlog en geweld alles moeten achterlaten en leven noodgedwongen in vluchtelingenkampen. In buurlanden als Jordanië, Libanon, Turkije en Irak proberen zij een tijdelijk bestaan op te bouwen onder erbarmelijke omstandigheden. Unicef helpt deze kinderen, door bijvoorbeeld schoon water te verdelen, sanitaire voorzieningen te plaatsen en vaccinatiecampagnes te starten.
Nederlanders kunnen het werk van Unicef Nederland nu op bijzondere wijze steunen. Door een emoji zoals een druppel water, een slapende smiley of een vuurtje te sms’en kun je een kind symbolisch de hulp geven die het nodig heeft. De 3 euro die je doneert met een sms, krijgt zo een diepere betekenis.
Emoji's voor noodhulp
In de campagne worden allerlei emoji’s ingezet. Elke emoji is gekoppeld aan de noodhulp die Unicef Nederland biedt. Om de campagne aan te jagen bij een breed publiek worden tv-commercials, digitale abri’s, mobiele banners, print en non-spot advertising ingezet.
‘Met de toevoeging van emoji’s aan het bekende SMS-mechanisme voegen we een nieuwe, emotionele laag toe aan het doneren, die naar onze verwachting een brede doelgroep zal aanspreken’, aldus Johanna Jansma, teammanager Acquisitie bij Unicef Nederland.
Credits
Opdrachtgever: UNICEF Nederland
Bureau: Energize
Creatie: Mathieu Winkel, Robin Pas (CD)
Account: Elles Voortman-Looman
Design: Paul Duijser
Producer: Nils Oldewelt | cntnt.creators
Editor: Daniel Herter
Search: Michael van Batenburg
Sound/Music: cntnt.creators
Mediabureau: OMD
Verantwoordelijk bij klant: Johanna Jansma, Angela Baas
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- commercial
- vluchtelingen
- Syrisch
- klant
- campagne
- actie
- noodhulp
- Syrië
- bureau
- Unicef
- Energize
- sms
- emoji
- mobile
- kinderen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing