Gazelle zoekt lookalikes van Piet Pelle
- Bureaus
- 26 okt 2015 @ 13:16
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMerkenActies
- 26 okt 2015 @ 13:16
- Redactie Bureaus
Wie kent hem niet: Piet Pelle? Hoewel hij al meer dan een eeuw oud is, linken heel wat mensen hem nog steeds aan Koninklijke Gazelle. Het mooie voor alle nostalgici is: Piet Pelle komt tot leven, in een nieuwe campagne. Daarvoor is Gazelle op zoek naar lookalikes.
Alle dare devils – zakelijk op werkdagen, sportief in de verloren uurtjes en in het weekend – kunnen zich vanaf nu aanmelden. Zij maken kans op een mooie prijs: een uitgebreide fotoshoot in de meest moderne fietsfabriek ter wereld, het Innovation & Production Center.
Fietsende avonturier van Ko Doncker
Piet Pelle heeft in de loop der jaar heel wat roem verworven. Sinds het ontwerp door de Haarlemse kunstenaar Ko Doncker, in 1908, was de fietsende avonturier regelmatig hoofdpersoon in strips, boekjes en zelfs een film. Op zijn fiets beleefde Piet Pelle de meest opmerkelijke avonturen. Hij reed ermee door spijkers, stortte zich van indrukwekkende rotspartijen af, botste tegen een trein en ging ermee naar de Noordpool. Zijn trouwe Gazelle liet het nooit afweten en bracht hem keer op keer veilig thuis. Een Amsterdams studentenmagazine riep avonturier Piet Pelle zelfs uit tot Dierense held van de twintigste eeuw.
De bedoeling is om Piet Pelle in een nieuw, eigentijds jasje te steken. Iedereen die wat weg heeft van de bekende stripfiguur kan mee doen. Deelnemers kunnen uiterlijk vrijdag 6 november een e-mail sturen naar pietpelle@gazelle.nl met daarin een foto van henzelf met Gazelle-fiets. Bij voorkeur eentje met een hoog en creatief ‘Piet Pelle-gehalte’. De leukste en meest originele inzender wordt uitgenodigd voor een professionele fotoshoot in het pas geopende Innovation & Production Center in Dieren. Met behulp van Facebook-fans kiest Gazelle een winnaar.
Nieuw Fietsplan van Piet Pelle
Piet Pelle, tot 1998 de vaste mascotte van Gazelle, is kortgeleden opnieuw tot leven gekomen, maar wel op een manier die past in de huidige tijdsgeest. Zijn oude fiets heeft hij namelijk ingeruild voor een moderne elektrische fiets van Gazelle. Piet Pelle anno 2015 is het gezicht van Het Nieuwe Fietsplan, een aansprekende campagne om fietsgebruik onder forenzen te stimuleren. Een tip voor mensen die Piet Pelle van weleer aanhangen: breng een bezoek aan Velorama. Daar staat ’s lands bekende stripfiguur centraal in een tentoonstelling.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing