Hypotheker en Ara verbeelden zoektocht naar droomhuis
- Bureaus
- 1 okt 2015 @ 12:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsVideoReclame
- 1 okt 2015 @ 12:52
- Redactie Media
‘Pas bij De Hypotheker weet je het zeker.’ Met deze nieuwe pay-off positioneert De Hypotheker zich als gids die mensen de weg wijst in hun zoektocht naar de best passende hypotheek. Vandaag gaat een tv-commercial van start die onderdeel is van een nieuwe campagne waarmee De Hypotheker zich onderscheidt als een onafhankelijke, betrouwbare partner die het speelveld overziet en de hypotheken van alle geldverstrekkers met elkaar vergelijkt. Dit doet zij in een baanbrekende tv-spot waarin opnames van acteurs worden gecombineerd met Computer Generated Imagery.
Het afsluiten van een hypotheek is voor de meeste mensen een ingewikkeld traject, waarbij zij veel zaken op hun weg vinden en belangrijke beslissingen moeten nemen. Door op basis van hun persoonlijke situatie alle mogelijkheden in kaart te brengen en een objectieve vergelijking te maken, zorgt De Hypotheker ervoor dat mensen de juiste keuze kunnen maken. Als grootste onafhankelijke hypotheekadviesketen van Nederland kan zij hierbij een gidsfunctie vervullen.
Doolhof van hypotheken
'Een huis is vaak de grootste aankoop in het leven van mensen, dus willen ze goed weten hoeveel te kunnen lenen en welke hypotheek het beste bij hun woonwensen past', zegt Jill Aalders, teammanager Communicatie van De Hypotheker. 'Wij wijzen hen de weg in het doolhof van hypotheken, zodat zij de hypotheek vinden die het beste bij hen past. We zijn erg trots op deze nieuwe campagne, waarin onze gidsfunctie op een sterke manier wordt verbeeld en de beelden symbool staan voor de vele keuzes die mensen moeten maken.'
Uit onderzoek dat De Hypotheker door Blauw Research heeft laten verrichten, blijkt dat een groot deel van de starters op de woningmarkt vooraf niet goed weet wat het begrip onafhankelijkheid inhoudt. Zodra zij echter wel weten wat het betekent, geven ze aan onafhankelijk advies erg belangrijk te vinden. De Hypotheker positioneert zich dan ook als partij die de hele hypotheekmarkt overziet en de consument helpt om de juiste keuzes te maken.
Surrealistisch landschap
Reclamebureau Ara tekende voor de communicatiestrategie en het campagneconcept, waarbij de tv-commercial fungeert als drager van de campagne. De commercial draait om een jong stel dat op zoek is naar hun droomhuis. Zij bevinden zich in een surrealistisch landschap waarin deze zoektocht op een symbolische manier wordt verbeeld.
Bijzonder in deze commercial is het gebruik van Computer Generated Imagery (CGI), een vorm van digitale beeldtechnologie die vooral wordt gebruikt in de filmindustrie, games en simulaties. Toepassing in reclame is in Nederland nog uitzonderlijk.
Jorrit Stollman van productiebedrijf Branded Shorts regisseerde de video. Hij is één van de weinige regisseurs in Nederland die ervaring heeft met CGI. 'Door live action, beeldopnames van acteurs, te combineren met miniatuur en 3D computer graphics hebben we een bijzondere, surrealistische setting gecreëerd. In de commercial zijn alledaagse dingen op een niet alledaagse manier verbeeld en met elkaar verbonden. Ieder laagje en element hebben we geboetseerd, totdat het op zijn plek past. Dan pas komt het volledige plaatje tot leven en ontstaat een krachtige beeldtaal waarmee we de boodschap van De Hypotheker treffend en verrassend hebben neergezet.'
De nieuwe campagne van De Hypotheker, die vandaag van start gaat, bestaat naast de tv-commercial uit een online video, banners, advertenties en instore-uitingen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- reclame
- Computer generated Imagery
- commercial
- hypotheek
- campagne
- productiebedrijf
- reclamebureau
- droomhuis
- Hypotheker
- ARA
- Jorrit Stollman
- Branded Shorts
- CGI
- te koop
- surrealistisch
- huis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing