[Campagne] Johnnie Walker gaat racen met Jude Law

[Campagne] Johnnie Walker gaat racen met Jude Law
  • Bureaus
  • 29 okt 2015 @ 09:44
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesEntertainmentMarketing

Johnnie Walker komt op 31 oktober met de korte film 'The Gentleman’s Wager II', met in de hoofdrollen de voor een Oscar genomineerde acteurs Jude Law en Giancarlo Giannini, samen met de gevierde Chinese actrice Zhao Wei. Het whiskeymerk en reclamebureau Anomaly hebben alvast een trailer online gezet, waarin Jude Law voorbij scheurt. Bekijk hem hier.

De trailer is een voorproefje in afwachting van de film die op 31 oktober wereldwijd wordt gepresenteerd als vervolg op The Gentleman's Wager I (2014). De nieuwe film is ontwikkeld in samenwerking met Anomaly, het internationale reclamebureau van het merk, en bouwt voort op het succes van de eerste
Gentleman's Wager-film uit 2014, die wereldwijd op grote schaal werd bekeken.

Wereldwijd platform voor Johnnie Walker

Karina Wilsher, partner & CEO van Anomaly New York: 'Met Gentleman's Wager bouwen we niet alleen voort op het nieuwe wereldwijde platform voor Johnnie Walker en het grote succes van de film vorig jaar, maar gaan we zelfs een stapje verder. We zijn dan ook blij dat we met Diageo wereldwijd op een nog grotere schaal de content verder kunnen innoveren.'

Sterren uit de film- en sportwereld, zoals de voor een Oscar genomineerde acteurs Jude Law en Giancarlo Giannini, de Chinese actrice Zhao Wei, Formule 1-coureur Jenson Button en voormalig tweevoudig F1-wereldkampioen Mika Häkkinen, tevens een Johnnie Walker Global Responsible Drinking Ambassador, geven acte de présence in The Gentleman's Wager II, die werd opgenomen op prachtige, pittoreske locaties in Italië en Monaco.

Delahaye 135S Classic

The Gentleman’s Wager II vertelt het verhaal van twee mannen die een weddenschap aangaan om een kostbare vintage racewagen, de wonderschone Delahaye 135S Classic. Deze auto is niet alleen een prachtige trofee, maar ook een erfstuk van de Walker-familie, die de auto bezit sinds eind jaren 30 van de vorige eeuw. We volgen Laws pogingen om de weddenschap te winnen. De dankbaarheid die hij toont aan iedereen die hem helpt en het plezier dat hij hieraan beleeft, zorgen ervoor dat hij slaagt.

In de nieuwe internationale 'Joy Will Take You Further'-campagne laat het merk zien dat plezier de drijvende kracht is van vooruitgang en met de film Gentleman's Wager II benadrukt Johnnie Walker dat nog eens. De film draagt uit dat je met dankbaarheid een eind komt en hoeveel plezier dat brengt. Nu de lancering nadert, vertelt Jude Law: 'The Gentleman’s Wager II laat op een prachtige manier zien hoeveel plezier je kunt beleven aan geven en dankbaarheid tonen. Ik geloof er heilig in dat dankbaarheid je verder kan brengen en ik vond het geweldig om opnieuw samen te werken met Johnnie Walker.'

De trailer voor The Gentleman’s Wager II is al online te bekijken op YouTube, de uitgebreide campagnefilm volgt zaterdag 31 oktober. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken