Koeweiden Postma en Globrands bouwen merk Skytree

Koeweiden Postma en Globrands bouwen merk Skytree
  • Bureaus
  • 14 okt 2015 @ 11:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieBrandingCreatieMerken

De European Space Agency (ESA) heeft een nieuw merk gelanceerd: Skytree. Onder deze noemer gaan CO2-oplossingen ontwikkeld worden door ESA. Het nieuwe merk kwam tot stand met de hulp van designbureau Koeweiden Postma en merkbureau Globrands.

In 1996 startte ESA (European Space Agency) een project om CO2 af te vangen dat door astronauten wordt uitgeademd aan boord van ruimteschepen. Deze nieuwe technologie zal in 2016 voor het eerst worden toegepast in het Internationaal Ruimtestation ISS. In 2010 is vanuit het project een spin out-onderneming opgericht om te onderzoeken of deze Direct Air Capture-technologie ook op aarde mogelijk is. Na jaren testen is de technologie gepatenteerd. Het proces is vergelijkbaar met fotosynthese, zoals dat door planten en bomen wordt gedaan, maar dan 50 maal effectiever. De technologie zal ook snel op consumentenniveau beschikbaar komen. Daartoe is samen met Koeweiden Postma en Globrands het merk Skytree gelanceerd.

Skytree: CO2-oplossingen voor consument en industrie

Op dit moment wordt gewerkt aan de ontwikkeling van verschillende toepassingen. Daarbij gaat het niet alleen om applicaties die de lucht zuiveren, maar ook die het mogelijk maken om het afgevangen CO2 weer te gebruiken. Bijvoorbeeld voor de voeding van planten in aquaria en broeikassen (in huis), voor het zuiveren van zwembaden of het (zelf) maken van frisdrank. Ook industriële toepassingsmogelijkheden worden onderzocht, zoals voor de zuivering van watercontainers in de zeevaart en voor airconditioningsystemen die veel CO2 produceren. Met Skytree kan iedereen zelf CO2 uit de lucht halen en gebruiken. Zonder beperkingen. Altijd en overal. Traditionele CO2-producenten en CO2-cylinders en -tanks behoren straks tot het verleden.

Hugo van den Bos: ‘Het mooie is dat een technologie, ontwikkeld voor in de ruimte met een budget van 70 miljoen euro, nu ook heel makkelijk zelf in huis kan worden toegepast. Skytree staat pas aan het begin. Alles is nog mogelijk, deze technologie biedt perspectief voor een compleet nieuwe markt, het is spannend om te helpen vormgeven aan een ‘brand launch’ met dit internationale potentieel.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken