Lemon Scented Tea bouwt duurzaam platform Pluk

Lemon Scented Tea bouwt duurzaam platform Pluk
  • Bureaus
  • 20 okt 2015 @ 12:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOMerkenMaatschappijE-commerceCampagnes

Pluk is een nieuw platform vol goede deals met een goed verhaal. Het platform is ontwikkeld door reclamebureau Lemon Scented Tea in samenwerking met Duurzaam Doen (Natuur & Milieu, Milieu Centraal en Ministerie van Infrastructuur en Milieu). Het doel van Duurzaam Doen is om samen met bedrijven en organisaties goede deals aan te bieden, die ook nog eens goed zijn voor de wereld. Pluk staat dan ook vol met bijzondere producten en evenementen, die tijdelijk worden aangeboden voor een interessante prijs.

Op Pluk vindt men naast het goede verhaal achter de deal ook passende tips, bijzondere evenementen en interessante interviews. Door slimme inzet van zowel online als offline campagnes kun je Pluk overal tegenkomen. Bijvoorbeeld op de winkelvloer, evenementen, op sociale media en in de krant. Met dit initiatief wil Duurzaam Doen, samen met bedrijven, organisaties en duurzame initiatieven, ervoor zorgen dat mensen zich ervan bewust worden dat leuke deals ook duurzaam kunnen zijn. De deals zijn namelijk niet alleen prettig voor jezelf, maar ook een beetje voor de wereld om je heen.

Lancering Pluk

Tijdens ADE Green op 14 oktober is Pluk officieel gelanceerd. Dit gebeurde met de overhandiging van de eerste deal van Pluk, het WasteBoard, aan staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur en Milieu). WasteBoard, een nieuw initiatief van Plastic Whale, is het eerste skateboard ter wereld dat gemaakt is van festivalplastic, doppen van PET-flessen verzameld tijdens het Amsterdam Dance Event 2015. Iedereen kan zich op Pluk aanmelden om een van de eerste WasteBoards te bemachtigen.

Credits

Bureau: Lemon Scented Tea
Creatie: Rogier Heijning, Coert Buiting, Tom de Hooge en Yasmin Visser
DTP: Erik Jihaa en Hugo Jansen
Social strategie: Myriam van Engelen
Account: Pascalle van der Kroef, Nicole Nouwens, Bianca van den Boogaard en Ingeborg van de Wouw
Productie platform (Doornvogel): Daan Aeijelts Averink, Lotte Bloem en Mila Stolk
Verantwoordelijk bij klant: Silvia Kerste, Laura Peels en Emrys Dijkhuis 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken