[Campagne] Nationale-Nederlanden portretteert pensionado's

[Campagne] Nationale-Nederlanden portretteert pensionado's
  • Bureaus
  • 21 okt 2015 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesStorytellingVideoDoelgroepen

Nationale-Nederlanden speelt specifiek in op senioren in drie nieuwe korte online documentaires over gepensioneerde Nederlanders met een bijzondere hobby. Met de films wil de financiële dienstverlener mensen inspireren en uitdagen om na te denken over de vraag: 'Hoe ziet jouw later eruit?'

'Inspireren is één van de manieren om mensen bij het onderwerp pensioen te betrekken', zegt Yoram Schwarz, marketingdirecteur NN Pensioen. 'Voor veel mensen is pensioen een ver van mijn bed show, maar tegelijkertijd krijgen ze steeds meer eigen verantwoordelijkheid. Pensioen is niet meer zo goed geregeld als vroeger en Nationale-Nederlanden wil haar verantwoordelijkheid nemen met een brede maatschappelijke aanpak. Nationale-Nederlanden geeft mensen inzicht in hun later en laat zien welke mogelijkheden je hebt en welke beslissingen je hierbij kan nemen. Pensioen is denken en doen.'

In de korte documentaires wordt een drietal senioren geportretteerd: internetfenomeen Johan de Vries (83 jaar, house-opa), Tineke Wester (84 jaar, waterskiester) en Ton Gerards (61, ijsklimmer). Zij vertellen over hun leven, hun bijzondere hobby en hun beeld van de toekomst. In de documentaires komt naar voren dat een mens niet zo veel verandert tijdens zijn leven; vaak zijn interesses al jong bepaald en kun je deze na je pensionering blijven beoefenen. Het leven houdt niet op bij je pensioen, je hebt er weer meer tijd voor.

De films, gemaakt door DDB & Tribal Worldwide, zijn vanaf vandaag te zien op Facebook en YouTube. Het afgelopen week gehouden Amsterdam Dance Event was de aanleiding om de documentaire met Johan de Vries (house-opa) als eerste online te zetten. De filmpjes zijn te bekijken via NN.nl/jouwlater.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. De verzekeraar is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam. 

Credits

Klant: Nationale-Nederlanden
Eindverantwoordelijk bij klant: Daniel Doornhein en Hans van Avendonk
Bureau: DDB & Tribal Worldwide Amsterdam
Productiemaatschappij : Fono
Regisseur : Tobias Corba
D.O.P. : Remko Schnorr
Producer : Hannah Padding
Editor : Tobias Corba
Grading : Rick Mathieu
Online : Rick Mathieu
Soundstudio : Spook FM
Muziek : Stockmuziek



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken