[Campagne] Nationale-Nederlanden portretteert pensionado's
- Bureaus
- 21 okt 2015 @ 09:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesStorytellingVideoDoelgroepen
- 21 okt 2015 @ 09:58
- Redactie Bureaus
Nationale-Nederlanden speelt specifiek in op senioren in drie nieuwe korte online documentaires over gepensioneerde Nederlanders met een bijzondere hobby. Met de films wil de financiële dienstverlener mensen inspireren en uitdagen om na te denken over de vraag: 'Hoe ziet jouw later eruit?'
'Inspireren is één van de manieren om mensen bij het onderwerp pensioen te betrekken', zegt Yoram Schwarz, marketingdirecteur NN Pensioen. 'Voor veel mensen is pensioen een ver van mijn bed show, maar tegelijkertijd krijgen ze steeds meer eigen verantwoordelijkheid. Pensioen is niet meer zo goed geregeld als vroeger en Nationale-Nederlanden wil haar verantwoordelijkheid nemen met een brede maatschappelijke aanpak. Nationale-Nederlanden geeft mensen inzicht in hun later en laat zien welke mogelijkheden je hebt en welke beslissingen je hierbij kan nemen. Pensioen is denken en doen.'
In de korte documentaires wordt een drietal senioren geportretteerd: internetfenomeen Johan de Vries (83 jaar, house-opa), Tineke Wester (84 jaar, waterskiester) en Ton Gerards (61, ijsklimmer). Zij vertellen over hun leven, hun bijzondere hobby en hun beeld van de toekomst. In de documentaires komt naar voren dat een mens niet zo veel verandert tijdens zijn leven; vaak zijn interesses al jong bepaald en kun je deze na je pensionering blijven beoefenen. Het leven houdt niet op bij je pensioen, je hebt er weer meer tijd voor.
De films, gemaakt door DDB & Tribal Worldwide, zijn vanaf vandaag te zien op Facebook en YouTube. Het afgelopen week gehouden Amsterdam Dance Event was de aanleiding om de documentaire met Johan de Vries (house-opa) als eerste online te zetten. De filmpjes zijn te bekijken via NN.nl/jouwlater.
Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. De verzekeraar is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.
Credits
Klant: Nationale-Nederlanden
Eindverantwoordelijk bij klant: Daniel Doornhein en Hans van Avendonk
Bureau: DDB & Tribal Worldwide Amsterdam
Productiemaatschappij : Fono
Regisseur : Tobias Corba
D.O.P. : Remko Schnorr
Producer : Hannah Padding
Editor : Tobias Corba
Grading : Rick Mathieu
Online : Rick Mathieu
Soundstudio : Spook FM
Muziek : Stockmuziek
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- marketing
- video
- reclame
- inspiratie
- ouderen
- senioren
- gepensioneerden
- Nationale-Nederlanden
- documentaire
- reclame
- later
- NN
- pensioen
- inspireren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing