Excuses Volkswagen met schaamrood op de kaken

Excuses Volkswagen met schaamrood op de kaken
  • Bureaus
  • 15 okt 2015 @ 11:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameCommunicatieMarketingMerken

Volkswagen heeft vanmorgen excuses gemaakt in een paginagrote advertentie in alle grote Nederlandse dagbladen. 'Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur', luidt de copytekst, met daarboven een 'schaamrode' kleur. De advertentie van DDB & Tribal roept veel reacties op, inclusief een oranje inhaker.

'Het zal je wellicht niet ontgaan zijn, maar Volkswagen heeft vandaag in alle grote Nederlandse dagbladen openlijk haar verontschuldiging aangeboden via, een door DDB & Tribal Amsterdam ontwikkelde advertentie', zo meldt het reclamebureau van de Duitse autofabrikant.

Uiteraard roept de advertentie direct veel reacties op. Niet alleen van de media (ook radio en televisie), maar vooral van consumenten. Zo ontstond direct een levendige discussie op de Facebook-groep 'Kutreclames', waar veel reclamemakers meepraten. Enkele reacties aldaar:

'VW staat bekend om zijn humor en lichtvoetigheid in zijn communicatie. Beiden hebben nul komma zero plek in een uiting waarin je diep door het stof moet. Dat maakt deze reclame kut. Het gaat om de manier waarop. Dit format is prima voor introducties, ontwikkelingen en alles waar je trots op bent. Niet voor "we zijn fouter dan fout geweest" meldingen.'

'Met de reclame is natuurlijk niets mis mee. Met de instelling van VW, al die andere automerken en grote corporates natuurlijk wel.' 

Bovendien kon een gevatte inhaker niet uitblijven...

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken