Excuses Volkswagen met schaamrood op de kaken
- Bureaus
- 15 okt 2015 @ 11:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameCommunicatieMarketingMerken
- 15 okt 2015 @ 11:29
- Jeroen Mirck
Volkswagen heeft vanmorgen excuses gemaakt in een paginagrote advertentie in alle grote Nederlandse dagbladen. 'Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur', luidt de copytekst, met daarboven een 'schaamrode' kleur. De advertentie van DDB & Tribal roept veel reacties op, inclusief een oranje inhaker.
'Het zal je wellicht niet ontgaan zijn, maar Volkswagen heeft vandaag in alle grote Nederlandse dagbladen openlijk haar verontschuldiging aangeboden via, een door DDB & Tribal Amsterdam ontwikkelde advertentie', zo meldt het reclamebureau van de Duitse autofabrikant.
Uiteraard roept de advertentie direct veel reacties op. Niet alleen van de media (ook radio en televisie), maar vooral van consumenten. Zo ontstond direct een levendige discussie op de Facebook-groep 'Kutreclames', waar veel reclamemakers meepraten. Enkele reacties aldaar:
'VW staat bekend om zijn humor en lichtvoetigheid in zijn communicatie. Beiden hebben nul komma zero plek in een uiting waarin je diep door het stof moet. Dat maakt deze reclame kut. Het gaat om de manier waarop. Dit format is prima voor introducties, ontwikkelingen en alles waar je trots op bent. Niet voor "we zijn fouter dan fout geweest" meldingen.'
'Met de reclame is natuurlijk niets mis mee. Met de instelling van VW, al die andere automerken en grote corporates natuurlijk wel.'
Bovendien kon een gevatte inhaker niet uitblijven...
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing