Sniper-X werkt voor Ahoy Rotterdam
- Bureaus
- 13 nov 2015 @ 09:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Pitches
- 13 nov 2015 @ 09:47
- Redactie Bureaus
Ahoy Rotterdam staat aan de vooravond van grote ontwikkelingen. Reden genoeg om de positionering en communicatielijn weer eens goed onder de loep te nemen.
Na een pitch waaraan diverse bureaus deelnamen, is reclamebureau Sniper-X afgelopen maand als winnaar uit de bus gerold. Het Rotterdamse bureau neemt de nieuwe merkpositionering en de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl voor haar rekening.
In 2019 verrijst er bij de huidige evenementenaccommodatie een nieuw multifunctioneel complex van internationale allure dat onder meer bestaat uit een groot congrescentrum (bestaande uit een auditorium met een capaciteit van 2750 bezoekers en 35 break-out rooms) en een muziekhal voor circa 7000 bezoekers. Deze ontwikkeling, met daarbij een hernieuwde aanpak in internationale marketing, evenals een veranderende nationale markt en nieuwe online ontwikkelingen, vragen om een nieuwe koers.
Susanne Blaas, Marketing & Communications Manager Ahoy Rotterdam: “Wij hebben gekozen voor Sniper-X vanwege hun strategische visie, creatieve concepten en veelzijdigheid. Ze toonden hiermee aan zowel de zakelijke, nationale en internationale doelgroep als de consumentenmarkt goed te begrijpen en ook te kunnen activeren.”
Sylvia Nelissen, eigenaar en merkstrateeg binnen Sniper-X: “Ahoy Rotterdam bestaat in 2016 45 jaar. We zijn als Rotterdams bureau natuurlijk erg trots dat we zo’n iconisch merk opnieuw op de kaart mogen zetten.”
Nieuwe lijn
Ahoy Rotterdam zal haar nieuwe logo en nieuwe huisstijl begin 2016 naar buiten brengen. De nieuwe communicatielijn wordt geënt op een aantal pijlers die de basis gaan vormen van de look en feel. Blaas voegt toe: “Zo gaan onze Rotterdamse roots zeker een rol spelen in onze uitingen. We bestaan een jaar lang 45 jaar. Het hele jubileumjaar zal gebruikt worden om onze nieuwe koers te presenteren.”
Over Ahoy Rotterdam
Ahoy Rotterdam is een moderne accommodatie met ruimte voor business en entertainment. Uniek in Nederland vanwege haar multifunctionaliteit en diversiteit; de indoor arena (de Ahoy Arena) die vooral gebruikt wordt voor grote concerten, (sport)evenementen, corporate events en familieshows, de Beurs- & Evenementenhallen voor onder meer bedrijfsfeesten en beurzen en het Congres- & Vergadercentrum waar kleinere congressen, presentaties en vergaderingen worden georganiseerd. Ahoy ontvangt op jaarbasis zo’n 1,5 miljoen bezoekers. Bovendien produceert Ahoy ook zelfstandig en met partners vakbeurzen, publieksbeurzen en (sport)evenementen, zowel in Ahoy Rotterdam als op andere locaties in binnen- en buitenland.
Over Sniper-X
Met een team van ‘brand lovers’ regelt Sniper-X al ruim 14 jaar alles om de merken van haar opdrachtgevers te laten schitteren. Sniper-X creëert cross-mediale campagnes, organiseert brainstorms, maakt implementeerbare merkstrategieën en verzorgt ook kleine communicatie-uitingen met groots effect. Sniper-X bestaat uit een snel, nuchter, no-nonsens en rock steady team en waar nodig haken zij creatievelingen en professionals uit andere disciplines aan.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing