Protest met nep-advertenties tegen sponsors Klimaattop

Protest met nep-advertenties tegen sponsors Klimaattop
  • Bureaus
  • 2 dec 2015 @ 12:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieOutdoorMaatschappijCampagnes

Actiegroep Brandalism heeft Parijs volgehangen met nep-advertenties. Met deze campagne levert de actiegroep kritiek op de in hun ogen hypocriete sponsors van de klimaattop in die stad. Daarbij gaat het om bedrijven als Mobil, Air France en Volkswagen.

Volgens de Britse actievoerders zijn deze bedrijven helemaal niet van plan om milieumaatregelen door te voeren. 'Door de klimaattop te sponsoren doen grote vervuilers alsof ze deel van de oplossing zijn', aldus actievoerder Joe Elan in een statement. 'Maar eigenlijk zijn ze deel van het probleem.'

Ruim tachtig kunstenaars uit negentien landen maakten de zeshonderd nepposters, die vaak op het eerste gezicht niet zoveel verschillen van echte reclameposters. Onder meer leiders als Barack Obama en David Cameron figureren op de buitenreclame.

Bekijk meer uitingen bij Adweek of op de video hieronder.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken