Worst Brides Ever volgens Selmore en Dance4life
- Bureaus
- 16 dec 2015 @ 14:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MVOCampagnesMaatschappijCommercialsSocial media
- 16 dec 2015 @ 14:14
- Redactie Bureaus
'Worst Brides Ever!' is het thema van de nieuwe campagne van Dance4life. Selmore ontwikkelde en produceerde de nieuwe online campagne, die deze week is gelanceerd via ambassadeur Doutzen Kroes en zich snel viraal verspreidde over het internet.
In Nederland is trouwen ‘de mooiste dag van je leven’. Dus hechten we er nogal veel waarde aan. Alles moet perfect zijn. Een sprookje. Maar wat dat sprookje hier is, is in Nepal een nachtmerrie. Daar trouwt 60 procent van de meisjes nog voor hun 18e, met alle gevolgen van dien. Zo gaan uitgehuwelijkte meisjes niet meer naar school en hebben ze vaak te maken met seksueel geweld en zwangerschappen op jonge leeftijd. Niet zo happily ever after dus.
Om kindhuwelijken onder de aandacht te brengen gebruiken we de schaamteloze beelden waarin bruiden op weg naar ‘de grote dag’ veranderen in bridezillas en flippen over allerlei onbenulligheden. Kortom, bruiden die zich als een kind gedragen. Met pijnlijk contrasterend beeld van een Nepalees kindbruidje laten we zien dat het er in Nepal vaak heel anders aan toe gaat: daar moeten kinderen zich als bruid gedragen.
Dance4life strijdt in Nepal tegen kindhuwelijken. Met gebruik van muziek, dans en een radiosoap geven we voorlichting en verbeteren we de situatie van Nepalese meisjes. Van 12 tot 16 december bezoekt dance4life ambassadeur Doutzen Kroes deze projecten in Nepal. Haar ervaringen worden vastgelegd in de documentaire ‘Doutzen in Nepal', die wordt uitgezonden op 20 december op RTL4.
Het werk van Dance4life in Nepal wordt mogelijk gemaakt met steun van de Nationale Postcode Loterij.
Credits
Klant: Dance4Life
Bureau: Selmore
Verantwoordelijk bij klant: Hadewich Rieff, Pom Zwart
Creatie: Merel den Broeder, Stella Geurtsen
Creatieve directie: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt
RTV: Kitty Slagter
Account: Jorieke de Jong
Strategie: Gerben van der Zwaard
Productiebedrijf: Selmore
Director: Nanno Jiskoot, Kay Lindhout
Producer: Kitty Slagter, Jorieke de Jong, Eric van Bentum
D.o.p: Nanko Goeting, Joep Venmans
Gaffer: Maxim Asschemann
Focus puller: Lena de Boer
Licht assistant / key grip: Eric van Bentum
Art Department: Thomas Hamming, Liset Geerlings
Haar & make-up: Lindelotte van der Meer, Merle Holterman, Berndien Mulder
Styling: Lindelotte van der Meer, Jorieke de Jong
Casting: Groen Casting, Dutch Casting, Jut & Jul casting
Fotograaf: Edo Kars
Editor: Gert Willem Visser, Erik Verhulst
Grading: Barry Clarke - Captcha
Online: Gregoire Verweijen - Captcha
Geluid: Jurriaan Balhuizen - Postoffice
Muziek: Jurriaan Balhuizen - Postoffice
Design / animatie: Rivelino Panka, Klaas-Harm Boer
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- huwelijk
- commercial
- campagne
- Selmore
- uithuwelijken
- Doutzen Kroes
- Nepal
- Worst Brides Ever
- Dance4life
- kindbruid
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing