Inhaker: Loden Leeuw gaat op vakantie met TUI

Inhaker: Loden Leeuw gaat op vakantie met TUI
  • Bureaus
  • 16 dec 2015 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesAwardTelevisieVirale marketing

TUI won deze week de Loden Leeuw van het consumentenprogramma Radar voor de meest irritante reclame van 2015. Naar TUI’s eigen zeggen is het natuurlijk nooit de bedoeling geweest om mensen te irriteren. Ze wilden mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen. Daarom maakten TUI en reclamebureau Crossmarks een sportieve inhaker.

Direct na de uitreiking van de Loden Leeuwen op maandag zijn Crossmarks en TUI aan de slag gegaan om het winnen van deze prijs een leuke draai te geven. Want misschien is de Loden Leeuw zelf ook wel heel erg aan vakantie toe. Binnen één dag is het ludieke filmpje gefilmd, gemonteerd en gepubliceerd.

De reactie van TUI met het filmpje wordt op Facebook enthousiast ontvangen en als sympathiek gewaardeerd, aldus Crossmarks. Na een paar uur is het filmpje al 54.000 keer weergegeven en is het door verschillende media doorgeplaatst. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken