Kerstcampagne KPN verbeeldt echte Whatsapp-gesprekken
- Bureaus
- 15 dec 2015 @ 12:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WhatsAppMobileCampagnesCommercialsStorytelling
- 15 dec 2015 @ 12:36
- Redactie Bureaus
Via appjes en berichtjes hebben we meer contact dan ooit. En digitaal vinden veel mensen het makkelijker om gevoelens en emoties onder woorden te brengen. Dat is mooi, maar het heeft ook invloed op het contact dat we maken. Daarom onderzocht KPN met N=5 of er verschil is in waarde en beleving tussen een Whatsapp-gesprek en een gesprek van mens tot mens.
Er werd aan een aantal mensen, die compleet random onder meer op straat werden aangesproken, gevraagd een recentelijk maar dierbaar whatsappgesprek face-to-face aan elkaar voor te lezen. Echte mensen met echte verhalen. Een selectie van deze mensen is uiteindelijk door N=5 en WeFilm voor de camera gezet en er is eenvoudigweg geregistreerd wat er gebeurt als mensen de berichten aan elkaar voorlezen.
Deze ontroerende films worden deze week al online gelanceerd en zijn rond de Kerst op televisie te zien als commercial. De boodschap: contact is mooi. Maar écht contact blijft het mooist. Op KPN.com/echtgesprek is te zien hoe die gesprekken verliepen.
Dit is een maatschappelijke boodschap van KPN, die met haar producten en diensten mensen met elkaar verbindt. KPN's ‘Voel je vrij’-campagnes laten zien hoe technologie mensen verbindt, ze nieuwe mogelijkheden geeft en een daarmee een gevoel van vrijheid geeft. Met deze actie wil KPN, met het oog op de feestdagen, mensen ervan bewust maken dat digitaal contact niet hetzelfde is als echt contact en ze even laten nadenken over de waarde daarvan.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing