Kerstcampagne KPN verbeeldt echte Whatsapp-gesprekken

Kerstcampagne KPN verbeeldt echte Whatsapp-gesprekken
  • Bureaus
  • 15 dec 2015 @ 12:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WhatsAppMobileCampagnesCommercialsStorytelling

Via appjes en berichtjes hebben we meer contact dan ooit. En digitaal vinden veel mensen het makkelijker om gevoelens en emoties onder woorden te brengen. Dat is mooi, maar het heeft ook invloed op het contact dat we maken. Daarom onderzocht KPN met N=5 of er verschil is in waarde en beleving tussen een Whatsapp-gesprek en een gesprek van mens tot mens.

Er werd aan een aantal mensen, die compleet random onder meer op straat werden aangesproken, gevraagd een recentelijk maar dierbaar whatsappgesprek face-to-face aan elkaar voor te lezen. Echte mensen met echte verhalen. Een selectie van deze mensen is uiteindelijk door N=5 en WeFilm voor de camera gezet en er is eenvoudigweg geregistreerd wat er gebeurt als mensen de berichten aan elkaar voorlezen.

Deze ontroerende films worden deze week al online gelanceerd en zijn rond de Kerst op televisie te zien als commercial. De boodschap: contact is mooi. Maar écht contact blijft het mooist. Op KPN.com/echtgesprek is te zien hoe die gesprekken verliepen.

Dit is een maatschappelijke boodschap van KPN, die met haar producten en diensten mensen met elkaar verbindt. KPN's ‘Voel je vrij’-campagnes laten zien hoe technologie mensen verbindt, ze nieuwe mogelijkheden geeft en een daarmee een gevoel van vrijheid geeft. Met deze actie wil KPN, met het oog op de feestdagen, mensen ervan bewust maken dat digitaal contact niet hetzelfde is als echt contact en ze even laten nadenken over de waarde daarvan. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken