Loden Leeuwen voor TUI en Adelheid Roosen

Loden Leeuwen voor TUI en Adelheid Roosen
  • Bureaus
  • 15 dec 2015 @ 09:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsReclameTelevisieAwardPersonaliaConsumenten

Adelheid Roosen heeft de Loden Leeuw gewonnen als meest irritante BN'er in een reclamespot op tv. De 'eretitel' voor meest irritante commercial ging naar 'Ontdek wat TUI met je doet' van reisorganisatie TUI Nederland. Volgens de organisator van de verkiezing, het AvroTros-programma Radar, werden dit jaar ruim 70.000 stemmen uitgebracht.

Adelheid Roosen won de strijd om de Loden Leeuw met overmacht. Ze kreeg 46% van de stemmen voor haar rol in de commercial van uitvaartverzorger Yarden, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haar zelf en productiemaatschappij 25fps werd ontwikkeld. Arie Boomsma (Holy Soda) kwam niet verder dan 22% van de stemmen, en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp kreeg 19%.

Monster van Tui wint nipt

TUI won de onderscheiding met een klein verschil. Nooit eerder lagen de uitslagen van de top drie zo dicht bij elkaar, meldt Radar. De TUI-reclame van het beest op vakantie kreeg 26% van de stemmen. De reclame van Brillenwinkel Specsavers kwam uit op 25% en de belspotjes van Simpel volgenden met 24%.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken