Mediabureau Starcom haalt outdoormerk Coleman binnen

Mediabureau Starcom haalt outdoormerk Coleman binnen
  • Bureaus
  • 17 dec 2015 @ 09:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenMerkenOutdoorMediabureau

Mediabureau Starcom werkt vanaf december voor de merken van Coleman Company. Dit bedrijf is een van oorsprong Amerikaanse outdoor-specialist, met de nadruk op campingartikelen. De samenwerking tussen Starcom en Coleman speelt zich af op pan-Europees niveau.

De Coleman-afdeling in Nederland beheert zowel de Benelux als de 'Nordics' vanuit het kantoor in Breda. Het samenwerkingsverband tussen Starcom en Coleman richt zich vooral op mediastrategie en planning vanuit de Human Experience-propositie van Starcom waarbij data en content in het hart van de samenwerking staan.

Anka van Steenoven: 'In Starcom hebben we de ideale partner gevonden om de merken binnen het Coleman portfolio intensiever onder de aandacht te brengen van onze eindgebruikers. De Human Experience filosofie van Starcom waarbij data en content centraal staan sluit naadloos aan bij de wijze waarop Coleman haar doelstellingen nastreeft in de Benelux.'

Coleman Company Inc. is een Amerikaanse organisatie gespecialiseerd in outdoor recreatieproducten, met de nadruk op campingspullen. Opgericht in Kansas in 1901 vormen nog altijd ondernemingszin en vindingrijkheid de leidende principes van het bedrijf. De innovatieve artikelen van het merk Coleman veranderen voortdurend de manier waarop mensen genieten van het buitenleven. In Nederland is de organisatie actief met de merken Coleman, Campingaz, Aerobed, Sevylor en Stearns.

Starcom is onderdeel van SMG (Starcom Mediavest Group), een van de labels van Publicis Groupe. Het bureau gelooft in de veranderende rol die technologie speelt in het leven van de consument en de betekenis en waarde die merken hieraan toevoegen. Vanuit deze filosofie bouwt Starcom samen met zijn klanten aan innovatieve communicatieplannen met een centrale rol voor data en content. Starcom is in 2015 in uitgeroepen tot Mediabureau van het jaar.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken