[Campagne] N=5 geeft nieuw elan aan Sunweb
- Bureaus
- 9 dec 2015 @ 16:43
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesBrandingCommercialsMarketing
- 9 dec 2015 @ 16:43
- Redactie Bureaus
Sunweb heeft een nieuwe positionering: 'Brengt lekker ver weg, toch lekker dichtbij.' Sunweb treedt daarmee in het spoor van succesvolle massclusivity merken zoals H&M, Nespresso en IKEA. Een premium vakantiegevoel voor een onwaarschijnlijk lage prijs. Reclamebureau N=5 vertaalde dat in een eerste commercial die alle zintuigen van het vakantiegevoel prikkelen.
'Als ik dit zie, wil ik vandaag nog weg.' Dat moet de gedachte zijn. En tegelijkertijd laten zien dat dit premium vakantiegevoel heel dichtbij is omdat de prijs voor dit heerlijke gevoel ongekend laag is. Daarom luidt de nieuwe pay-off: 'Fijne vakantie.'
Met deze campagne neemt Sunweb afscheid van de succesvolle campagne ‘Harry’ met in de hoofdrol de twee Amsterdamse karakters Herman en Marina. Deze campagne heeft Sunweb veel bekendheid gebracht. Sunweb won er zelfs een Effie mee. Maar nu is het tijd voor een volgens stap, een stap waarin vooral gewerkt wordt aan het kwaliteitsimago van het merk.
Deze strategie wordt ondersteund met een drietal nieuwe labels: Sunweb Secrets, Sunweb Excellent en Sunweb Xperience. Labels die staan voor heel bijzondere reizen binnen het assortiment van Sunweb, maar natuurlijk nog steeds voor een aantrekkelijk lage prijs.
Credits
Klant: Sunweb
Bureau: N=5
Creatie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Yoeri Kastelein
RTV producer: Linda Kiphardt
Traffic: Irmgard van der Weele
Regisseur: Peter Hebbing
Camera: Wouter Westendorp
Editor: Taco Arts
Postproduction: The Ambassadors
Geluid: The Ambassadors
Online productie: The Online Company / Q-ban
Muziek: Xavier Rudd – Follow the Sun
Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Nicolette Burger, Judith van Eyck
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- commercial
- Algarve
- massclusivity
- N=5
- merk
- campagne
- fijne vakantie
- reizen
- Sunweb
- vakantie
- marketing
- dichtbij
- goedkoop
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing