Vreemde vogel bespiedt bezoekers Center Parcs

Vreemde vogel bespiedt bezoekers Center Parcs
  • Bureaus
  • 30 dec 2015 @ 00:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingMarketingCommercialsCampagnes

Center Parcs is gestart met een nieuwe internationale campagne, vanuit een verrassend gezichtspunt: 'omgedraaide' natuurdocumentaires. Een opvallende vogel observeert mensen in Center Parcs, want daar kan iedereen één worden met z’n eigen natuur. De campagne, bedacht door Ogilvy Amsterdam en geregisseerd door Johan Kramer (Halal), wordt multimediaal uitgerold in Nederland, België en Duitsland.

In de drie tv-commercials die deze week zijn gelanceerd, volgen we de observaties van een vreemde vogel met de koosnaam ‘Mr. Wings’. Al sinds jaar en dag observeert hij 'de immens interessante creaturen die in deze buitengewone habitat weer helemaal één worden met hun eigen natuur'. De campagne trapt af met een korte documentaire over dit karakter. Gedurende het jaar zullen zowel online als op televisie nog 17 korte films verschijnen waarin verschillende aspecten van de vakantie-aanbieder aan bod komen, door de ogen van Mr. Wings.

Doel achter campagne

De campagne heeft als doel om te laten zien dat bij Center Parcs ieder gezinslid zichzelf kan zijn. De vakantieaanbieder kenmerkt zich door de uitgebreide verscheidenheid aan activiteiten, die ervoor zorgen dat elk familielid plezier heeft. Zo hoeven er in het gezin geen compromissen gemaakt te worden. Center Parcs gaat met deze nieuwe campagne terug naar waar het ooit is begonnen: mensen en natuur dichter bij elkaar brengen.

Center Parcs is Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties. Het vakantiepark kenmerkt en onderscheid zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid. Center Parcs bezit 21 Europese parken en jaarlijks overnachten ruim 6 miljoen mensen in een van de Nederlandse vakantieparken. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 14.041 appartementen en bungalows in Europa. In het seizoen 2014-'15 realiseerde het concern een omzet van 586,2 miljoen euro.

Credits

Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Opdrachtgever: Center Parcs
Verantwoordelijk bij klant: Andres Neira de Back, Liesbeth Gouda, Judith Franse
Creative director: Darre van Dijk
Art director: Jurriaan van Bokhoven
Copywriter: Jesse Ridder
Strategie: Edgar Molenaars, Chantal van Binsbergen
CSD: Annelouk Kriele
Account: Neeltje Prevo, Frouke Vlietstra
Agency producer: Christel Hofstee, Monique van Smaalen
Productie: Halal
Regie: Johan Kramer
D.O.P.: Lex Brand
Set design: Jelier & Schaaf
Costume design: Franziska Loeding
Editor: Kevin Whelan
Sound: HaaiFaai Deluxe
Postproductie: Captcha!, MPC 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken