Vreemde vogel bespiedt bezoekers Center Parcs
- Bureaus
- 30 dec 2015 @ 00:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingMarketingCommercialsCampagnes
- 30 dec 2015 @ 00:03
- Redactie Bureaus
Center Parcs is gestart met een nieuwe internationale campagne, vanuit een verrassend gezichtspunt: 'omgedraaide' natuurdocumentaires. Een opvallende vogel observeert mensen in Center Parcs, want daar kan iedereen één worden met z’n eigen natuur. De campagne, bedacht door Ogilvy Amsterdam en geregisseerd door Johan Kramer (Halal), wordt multimediaal uitgerold in Nederland, België en Duitsland.
In de drie tv-commercials die deze week zijn gelanceerd, volgen we de observaties van een vreemde vogel met de koosnaam ‘Mr. Wings’. Al sinds jaar en dag observeert hij 'de immens interessante creaturen die in deze buitengewone habitat weer helemaal één worden met hun eigen natuur'. De campagne trapt af met een korte documentaire over dit karakter. Gedurende het jaar zullen zowel online als op televisie nog 17 korte films verschijnen waarin verschillende aspecten van de vakantie-aanbieder aan bod komen, door de ogen van Mr. Wings.
Doel achter campagne
De campagne heeft als doel om te laten zien dat bij Center Parcs ieder gezinslid zichzelf kan zijn. De vakantieaanbieder kenmerkt zich door de uitgebreide verscheidenheid aan activiteiten, die ervoor zorgen dat elk familielid plezier heeft. Zo hoeven er in het gezin geen compromissen gemaakt te worden. Center Parcs gaat met deze nieuwe campagne terug naar waar het ooit is begonnen: mensen en natuur dichter bij elkaar brengen.
Center Parcs is Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties. Het vakantiepark kenmerkt en onderscheid zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid. Center Parcs bezit 21 Europese parken en jaarlijks overnachten ruim 6 miljoen mensen in een van de Nederlandse vakantieparken. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 14.041 appartementen en bungalows in Europa. In het seizoen 2014-'15 realiseerde het concern een omzet van 586,2 miljoen euro.
Credits
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Opdrachtgever: Center Parcs
Verantwoordelijk bij klant: Andres Neira de Back, Liesbeth Gouda, Judith Franse
Creative director: Darre van Dijk
Art director: Jurriaan van Bokhoven
Copywriter: Jesse Ridder
Strategie: Edgar Molenaars, Chantal van Binsbergen
CSD: Annelouk Kriele
Account: Neeltje Prevo, Frouke Vlietstra
Agency producer: Christel Hofstee, Monique van Smaalen
Productie: Halal
Regie: Johan Kramer
D.O.P.: Lex Brand
Set design: Jelier & Schaaf
Costume design: Franziska Loeding
Editor: Kevin Whelan
Sound: HaaiFaai Deluxe
Postproductie: Captcha!, MPC
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- vakantiepark
- Ogilvy
- campagne
- marketing
- reclame
- vogel
- vakantie
- commercial
- Center Parcs
- Mr. Wings
- Ogilvy & Mather
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing