Expedia valt Airbnb aan met HomeAway-commercial
- Bureaus
- 19 jan 2016 @ 11:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsCommunityMarketing
- 19 jan 2016 @ 11:03
- Redactie Bureaus
Expedia gaat met gestrekt been de concurrentiestrijd aan met sharing-platform Airbnb. In een nieuwe, lekker vileine commercial vergelijkt het bedrijf de vakantiewoningen van nieuwbakken dochter HomeAway met Airbnb-accommodaties.
Expedia liet in het overnamebericht in november al weten de concurrentie met Airbnb op ‘een hoger niveau’ te willen voeren, zo meldt Twinkle. Een flink marketingbudget moet HomeAway een meer gelijkwaardige speler maken van Airbnb, dat nu nog vijf keer meer waard is.
‘Het is een brand game, een brand battle’, aldus CEO Brian Sharples van HomeAway. Expedia laat er geen gras over groeien en komt met een vakantiecampagne waarin elk onderdeel van de sharing-economy wordt uitgebeeld. Met de pay-off 'The Whole House, The Whole Family, A Whole Vacation' wil de website aantonen dat delen niet altijd voordelig is.
Naast het verstevigen van de positie van HomeAway in de markt, wil Expedia zijn aanbod aan vakantiewoningen dit jaar combineren met de dochteronderneming. Dit zullen naar eigen zeggen onder meer ‘tienduizenden’ appartementen in Europese steden zijn. Daar wil het bedrijf direct concurreren met Airbnb, dat ook vooral actief is in grote steden.
Saatchi & Saatchi London ontwikkelde de campagne, waarin als voice-over Nick Offerman te horen is. De regie was in handen van Tim & Eric.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing