Expedia valt Airbnb aan met HomeAway-commercial

Expedia valt Airbnb aan met HomeAway-commercial
  • Bureaus
  • 19 jan 2016 @ 11:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsCommunityMarketing

Expedia gaat met gestrekt been de concurrentiestrijd aan met sharing-platform Airbnb. In een nieuwe, lekker vileine commercial vergelijkt het bedrijf de vakantiewoningen van nieuwbakken dochter HomeAway met Airbnb-accommodaties.

Expedia liet in het overnamebericht in november al weten de concurrentie met Airbnb op ‘een hoger niveau’ te willen voeren, zo meldt Twinkle. Een flink marketingbudget moet HomeAway een meer gelijkwaardige speler maken van Airbnb, dat nu nog vijf keer meer waard is.

‘Het is een brand game, een brand battle’, aldus CEO Brian Sharples van HomeAway. Expedia laat er geen gras over groeien en komt met een vakantiecampagne waarin elk onderdeel van de sharing-economy wordt uitgebeeld. Met de pay-off 'The Whole House, The Whole Family, A Whole Vacation' wil de website aantonen dat delen niet altijd voordelig is.

Naast het verstevigen van de positie van HomeAway in de markt, wil Expedia zijn aanbod aan vakantiewoningen dit jaar combineren met de dochteronderneming. Dit zullen naar eigen zeggen onder meer ‘tienduizenden’ appartementen in Europese steden zijn. Daar wil het bedrijf direct concurreren met Airbnb, dat ook vooral actief is in grote steden.

Saatchi & Saatchi London ontwikkelde de campagne, waarin als voice-over Nick Offerman te horen is. De regie was in handen van Tim & Eric. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken