Selmore en Media Maatschap lanceren Engie in Nederland

Selmore en Media Maatschap lanceren Engie in Nederland
  • Bureaus
  • 20 jan 2016 @ 12:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesBrandingMerkenMediabureauMarketing

Engie is deze week in Nederland gelanceerd als leverancier van Positieve Energie. Het voormalige Electrabel volgt hiermee de ingezette single-brand-strategie van het gelijknamige Franse moederbedrijf. Engie geeft hiermee invulling aan zijn ambitie om internationaal als één merk een leidende rol te spelen in de energietransitie. De Nederlandse rebranding is begeleid door reclamebureau Selmore en de Media Maatschap.

Engie wil de energietransitie versnellen en daarbij beter inspelen op veranderende klantbehoeften. 'Dit was voor ons aanleiding om met de naamsverandering een strategische herpositionering voor het retailbedrijf door te voeren', stelt Patrick van Campenhout, manager Marketing Retail. 'Het nieuwe Engie draait om Positieve Energie. Dit gaat niet over wat er niet meer mag, maar over wat er allemaal kan. De energie van de toekomst vandaag binnen handbereik brengen. Dat is de kern van onze nieuwe strategie.'

Engie werkt volop aan innovatie, zowel in Nederland als internationaal. 'Onze slagkracht maakt dat wij het verschil kunnen maken in de energietransitie door duurzame energie toegankelijk te maken voor iedereen', aldus Van Campenhout.

Mediacampagne en nieuwe propositie

De introductie van Engie op de Nederlandse consumentenmarkt gaat gepaard met een grootschalige mediacampagne. Tegelijkertijd wordt er een nieuw energieproduct geïntroduceerd: Engie Opgewekt. Met dit product kunnen klanten zelf kiezen uit welke duurzame, herleidbare energiebronnen zij hun energie in huis halen. Voor het aanbod wordt gebruik gemaakt van duurzame energiebronnen uit de Engie Groep en van diverse samenwerkings- en inkooppartners. Engie is hiermee een van de eerste grote energieleveranciers die zijn duurzame energie zo transparant aanbiedt.

Voor de herpositionering en marktintroductie schakelde Engie creatief bureau Selmore in. Voor managing director Koen de Groot is het duidelijk wat het nieuwe merk onderscheidt: 'Engie staat voor een mooie energie toekomst. Een innovatieve speler die benadrukt wat er tegenwoordig allemaal kan en dat vertaalt naar nieuwe aantrekkelijke energievormen en oplossingen voor de consument. Dit hebben we in de introductie-campagne een centrale rol gegeven met het thema Positieve Energie.'

De Media Maatschap ontwikkelde de mediastrategie voor de marktintroductie. Willem Jan Nouwens, eigenaar van de Media Maatschap: 'Wij zijn trots Engie te mogen introduceren bij het Nederlandse publiek.'

Met beide bureaus is een langdurige samenwerking aangegaan om het merk Engie in Nederland op de kaart te zetten. De campagne start op 18 januari op onder meer televisie, radio en online.

Patrick van Campenhout, managering Marketing Retail van Engie. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken