3Sixtyfive richt zich totaal op influencer marketing
- Bureaus
- 9 feb 2016 @ 10:30
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaVloggenCreatie
- 9 feb 2016 @ 10:30
- Redactie Bureaus
Creatief digitaal bureau 3Sixtyfive gaat zich helemaal richten op influencer marketing. Het bureau werkte bij de start in 2010 al met influencer marketing, maar heeft inmiddels ervaring opgedaan met uiteenlopende branches als fashion, travel, retail, food en finance. 'Influencers creëren aanwezigheid voor merken op nieuwe platformen.'
In een tijdperk waarin advertenties ongeloofwaardig behang en adblockers normaal zijn geworden, grijpen merken steeds vaker naar alternatieven om hun doelgroep te bereiken. Al jarenlang staan influencers volgens de Edelman Trust Barometer bovenaan de ranglijsten als het gaat om wie het publiek als meest 'credible' ziet en vertrouwt.
3Sixtyfive ziet deze trend alleen maar toenemen. Mede-oprichter John Meulemans: 'Influencers hebben altijd een grote rol gespeeld in ons werk, maar we zien nu dat onze opgebouwde expertise en ervaring op dit gebied echt zijn vruchten begint af te werpen.'
Influencers zijn meer dan advertentiemedium
Alhoewel veel influencers professioneel content produceren, mag de vergoeding nooit de primaire drijfveer zijn voor een samenwerking met een merk. De aanpak van 3Sixtyfive richt zich dan ook op de intrinsieke match tussen merk en influencer. Als er geen match is, is het beter om te kiezen voor een influencer die wel goed past bij het merk. Platte product-placements en advertorials komen nu al vaak commercieel en niet authentiek over op de doelgroep die je wilt bereiken. Het is in ieders belang een goede match te maken, waarbij de creativiteit van een influencer veel verder gaat dan alleen marketing.
'Nieuwe platforms en formats omarmen'
Sinds 2010 heeft 3Sixtyfive influencers voor twaalf verschillende branches in kaart gebracht. Zo werkte het bureau reeds met influencers voor de meest uiteenlopende merken. Alle influencers die in de loop der jaren zijn geïdentificeerd, werden ondergebracht in een zelf ontwikkeld dashboard. Vanuit dit dashboard is het een eenvoudige stap naar het matchen van de juiste influencers en het uitvoeren van een passende influencer marketingstrategie.
Naast influencers heeft 3Sixtyfive altijd nieuwe platformen en formats omarmd. Bij het werken met influencers is het extreem belangrijk om nieuwe ontwikkelingen te zien voor wat ze zijn. Juist doordat merken langzaam nieuwe ontwikkelingen oppikken, kunnen influencers een aanwezigheid creëren op nieuwe platformen als Snapchat, Instagram of Periscope. Nieuwe snelgroeiende platformen hebben vaak nog geen advertentiemogelijkheden, wat dus pleit voor een influencer-aanpak.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- koers
- influencer marketing
- 3sixtyfive
- influencers
- Periscope
- digitaal
- focus
- bureau
- Snapchat
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing