'Seksistische' campagne SuitSupply leidt tot doodsbedreigingen en protestacties

'Seksistische' campagne SuitSupply leidt tot doodsbedreigingen en protestacties
  • Bureaus
  • 27 feb 2016 @ 21:04
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OutdoorMerkenCampagnesReclame

De volgens velen seksistische campagne van modemerk SuitSupply heeft afgelopen week het nodige losgemaakt. Veel woede kanaliseerde zich op social media, maar onder meer in Amsterdam zijn abri's beplakt met protestboodschappen. Fokke de Jong, eigenaar van SuitSupply, laat weten zelfs met de dood te zijn bedreigd.

'Er is wel wat aan de hand in Amsterdam, want wij zijn inmiddels ook al met de dood bedreigd', laat De Jong weten aan de lokale tv-zender AT5. 'Dus als ik dan mag kiezen, dan zou ik liever voor maandverband en onderspuiten kiezen.'

De modeketen voert sinds pakweg een week campagne via instore, online en buitenreclame met licht erotische reclameposters. Te zien is onder meer een dame met ontbloot bovenlijf, waar twee mannen van afglijden. Op Facebook en Twitter noemen velen de campagne vrouwonvriendelijk en seksistisch. Op in ieder geval twee plekken in Amsterdam werden abri's beplakt met maandverband en A4'tjes. Daarop stonden teksten als 'Ik ben geen object' en 'Fokke, je gaat te ver!' 

Bekijk ook de uitzending Van Liempt Live op RTLZ waarin een prikkelende vraag centraal staat: 'SuitSupply, stuitend seksisme of sluwe salespromotie?'


Toy Boys Campaign 2016 #SUITSUPPLY

Een foto die door suitsupply is geplaatst op


Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken