Energize werkt voor het Mauritshuis
- Bureaus
- 19 feb 2016 @ 09:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PitchesKlanten
- 19 feb 2016 @ 09:49
- Redactie Bureaus
Na een pitch tussen vier bureaus heeft het Mauritshuis Energize aangesteld als lead agency. De samenwerking is voor tenminste drie jaar en moet voor meer synergie zorgen tussen de merkcampagnes en tentoonstellingscampagnes.
Veel mensen weten niet welke kunstschatten er te zien zijn in het Mauritshuis en vinden daardoor hun weg nog niet naar het museum. Daar moet verandering in komen. Zo is het wereldberoemde schilderij van Vermeer Het meisje met de parel - bijvoorbeeld - onderdeel van de collectie.
Juist door het Mauritshuis via inventieve kanalen op de kaart te zetten met verhalen die het waard zijn om te delen, willen we de campagne naadloos laten aansluiten bij de missie van het Mauritshuis. Namelijk: ‘In ons huis delen wij het beste van de Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw.’
Klaas Weima, oprichter en eigenaar Energize: 'Het Mauritshuis is een prestigieuze klant. Echt een klant om van te dromen. Juist omdat we zoveel verhalen ontdekten, een enorme ambitie voelen én omdat er nog zoveel meer te vertellen valt over het Mauritshuis zelf. De educatieve activiteiten en de magie van de depots bijvoorbeeld, wat een schatkamer. We zijn oprecht trots dat we voor het Mauritshuis mogen werken.'
Koen Brakenhoff, hoofd Marketing Mauritshuis: 'Onze compacte collectie is van wereldformaat. Toeristen weten de weg naar onze Rembrandts, Vermeers en andere grote meesters goed te vinden maar voor onze Nederlandse bezoekers is er nog heel veel te ontdekken, bijvoorbeeld op het gebied van educatie. We zochten een strategie om ons merk duidelijker te profileren. Energize kwam met een pragmatische aanpak en een integraal concept. En het werd gepresenteerd met een aanstekelijke energie.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing