JWT-campagne Het Parool 'overstijgt het Amsterdamse'
- Bureaus
- 10 feb 2016 @ 10:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PrintNieuwsmediaCommercialsJournalistiekCampagnes
- 10 feb 2016 @ 10:37
- Redactie Bureaus
Bij de restyling van dagblad Het Parool hoort natuurlijk ook een nieuwe reclamecampagne. J. Walter Thompson Amsterdam tekende voor de nieuwe positionering en campagne die Het Parool nationaal en internationaal op de kaart zet. Onder andere door in ‘New Amsterdam’ te adverteren.
Het Parool, in 1941 opgericht als verzetskrant, heeft in de loop der jaren wat van het rebelse karakter verloren. Daarom is er het afgelopen jaar hard gewerkt aan een compleet nieuwe krant die internationale allure met Amsterdamse bravoure weet te combineren. Niet alleen logo en vormgeving zijn compleet veranderd, ook de inhoud van de krant en de redactie hebben een verdiepingsslag gemaakt. Zo heeft de redactie voortaan toegang tot artikelen uit onder andere The New York Times en The Guardian. Bovendien zijn de website en app flink onder handen genomen.
De typografische campagne zet Het Parool neer als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie van meer dan dertig verschillende advertenties bestaat uit ludieke, scherpe en soms zelfs kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of specifieke locaties en gebeurtenissen. Zo wordt niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die Amsterdam rijk is, maar ook op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’.
Daarnaast worden landelijke media ingezet door middel van radio- en tv-commercials en online advertenties. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, namelijk op een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’.
De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven en wekken daardoor het ware krantgevoel op. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld.
De campagne start op 10 februari, de dag dat het vernieuwde Parool wordt gelanceerd.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- krant
- campagne
- commercial
- Parool
- herpositionering
- J. Walter Thompson
- dagblad
- restyling
- media
- reclame
- JWT
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing