Depay glorieert in mondiale campagne Under Armour
- Bureaus
- 24 feb 2016 @ 10:55
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenCommercialsCampagnesVoetbal
- 24 feb 2016 @ 10:55
- Redactie Bureaus
De Nederlandse voetballer Memphis Depay (ex-PSV, nu Manchester United) speelt de hoofdrol in de nieuwe wereldwijde commercial van Amerikaanse sportmerk Under Armour. Het is een vervolg op de campagne 'Rule Yourself'. Het merk laat zien dat training het centrale onderdeel is van het dagelijks leven van topsporters.
In de reclamespot met Depay zien we hoe de voetballer zich vastbijt in de dagelijkse discipline van training, cardiofitness en fysiek herstel door middel van ijsbaden, fysiotherapie en rust. Centrale boodschap in de campagne is dat om tot de besten van de wereld te behoren, je juist heel hard moet werken als er niemand kijkt. Daarvoor moeten topatleten alles opzij zetten: “it’s what you do in the dark that puts you in the light”.
In de campagne zijn verder hoofdrollen voor de Amerikaanse turnsters, de sportploeg waarvan dit Olympische jaar misschien wel het meest wordt verwacht. In maart volgt een derde commercial rond de Amerikaanse topzwemmer Michael Phelps. Ook deze filmpjes concentreren zich op de ijzeren trainingsdiscipline die sporters moeten hebben om succesvol te zijn als het erop aankomt.
'De nieuwe hoofdstuk in het "Rule Yourself"-verhaal vloeit op een natuurlijke manier voort uit Under Armour’s trainingsethos', zegt Adrienne Lofton, Senior Vice President Global Brand Marketing van Under Armour. 'Ons bedrijf is opgebouwd door topsporters. Wij weten uit eigen ervaring wat zij achter gesloten deuren moeten doen en vooral laten om tot topprestaties te komen. We willen delen wat er voor nodig is om de top van je sport te bereiken. Daarom laten we juist de offers zien die deze atleten doen.'
Depay zelf zegt over de commercial: 'Voetbal is een sport waarin een hele wedstrijd, een heel seizoen of zelfs een hele carrière in een fractie van een seconde kan veranderen. Om mezelf daarop voor te bereiden moet ik nu veel opofferen en meedogenloos blijven trainen. Alleen dan ben ik klaar voor de momenten die er toe doen. Under Armour is een bedrijf dat dit echt begrijpt. Ik ben er trots op om mijn kant van het verhaal te vertellen in deze campagne.'
Van het originele transpiratie afvoerende T-shirt tot de introductie van de Under Armour HealthBox, er staat bij het Amerikaanse merk altijd één ding voorop: sporters beter maken. In de campagne laten verschillende trainingsmethoden zien hoe sportproducten voor uiteenlopende doelen gebruikt worden. De trainingscollectie van Under Armour is te koop op Underarmour.nl.
De 'Rule Yourself'-campagne is te zien op diverse kanalen waaronder ESPN, NBC, ABC, MTV, Turner, Complex, PopSugar, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing