Wayne Parker Kent start reclamebureau WPK

Wayne Parker Kent start reclamebureau WPK
  • Bureaus
  • 10 feb 2016 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaStrategieContentOnline

Het Amsterdamse online mediabedrijf Wayne Parker Kent, bekend van titels NSMBL, Beautify en Froot, lanceert deze week een eigen reclamebureau. Het bureau heet WPK The Agency en is gespecialiseerd in contentmarketing. Wayne Parker Kent startte vorige jaar ook al een eigen afdeling voor media-sales en wil uitgroeien tot een leidend online mediabedrijven in Nederland.

'Bij Wayne Parker Kent hanteren we al jaren hetzelfde motto: "We don’t care where people see, hear of feel our content. We just care they do",' vertelt creative lead Mark Schoones. 'Tegenwoordig word je dood gegooid met de kreet dat ieder merk een uitgever moet zijn. Maar wij zijn altijd al een uitgeverij geweest, met een ruime ervaring in contentmarketing. Door die ervaring weten we hoe je een publiek op een effectieve en duurzame manier opbouwt en vasthoudt.'

In het verleden ontwikkelde Wayne Parker Kent contentcampagnes voor merken als KPN, Samsung en NS International. 'Eigenlijk waren we al heel lang een reclamebureau, in de zin dat we bij Wayne Parker Kent content met merken verbinden. Nu draaien we dat model om. We servicen merken die op zoek zijn naar content. Omdat we geloven dat zowel merken als uitgevers uiteindelijk op zoek zijn naar hetzelfde: een publiek dat geïnteresseerd is in hun verhaal. Ons motto blijft dus overeind staan; we voegen alleen een lettertje toe: "We don’t care where people see, hear or feel your content. We just care they do".'

Frank Goren heeft samen met Schoones de leiding bij WPK. 'Dankzij de omvangrijke resources van Wayne Parker Kent kunnen we merken op allerlei vlakken helpen', zegt Goren, die onlangs MPG verliet waar hij client services director was. 'We willen merken helpen hun verhaal te vinden, perfectioneren en te distribueren. Op dezelfde manier als onze platformen dat doen.'

De ervaring van Wayne Parker Kent speelde een essentiële rol bij zijn keuze, vertelt Goren. 'Theorie is natuurlijk één ding maar Wayne Parker Kent heeft meermaals bewezen de succesvolle daad bij het woord te voegen. De combinatie tussen contentproductie en distributie is tegenwoordig key. Wayne Parker Kent, en dus ook WPK The Agency, excelleert op beide vlakken.'

Frank Goren (1978) begon zijn carriere bij een bureau en schakelde sindsdien tussen de uitgevers- en de bureauwereld. De overlap tussen die twee werelden vormt zijn specialisme: contentmarketing. In de afgelopen jaren was hij client services director bij MPG. 

Mark Schoones (1987) startte zijn medialoopbaan als verslaggever bij Nieuwe Revu. Twee jaar geleden stapte hij over naar Wayne Parker Kent om het hoofdredacteurschap van Froot in te vullen. Deze functie wisselde hij af met een functie als concept developer bij Wayne Parker Kent. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken