Ditzo promoot Whatsapp-kanaal: 'Verzekeren met 'n smiley'

Ditzo promoot Whatsapp-kanaal: 'Verzekeren met 'n smiley'
  • Bureaus
  • 5 mrt 2016 @ 09:23
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebcareMarketingWhatsAppCampagnes

Ditzo kiest ervoor om service centraal te stellen in zijn nieuwe merkstrategie. Met innovatieve inzet van kanalen als WhatsApp, online chat en social media wil Ditzo bewijzen dat verzekeren veel klantvriendelijker kan. Dit komt ook tot uiting in de nieuwe campagne, ontwikkeld door Van Wanten Etcetera.

In plaats van keuzemenu’s en wachtrijen, beantwoordt Ditzo alle digitale vragen nu binnen twee uur, is gestopt met e-mail en kunnen klanten vrijwel alles zelf regelen op de website. 

‘Ditzo is onlogicabestrijder en kwam erachter dat er veel onlogica in klantcontact te vinden was. Daarom werd het voor Ditzo tijd om de service helemaal te vernieuwen. Uitmuntende digitale service is wat Ditzo nu onderscheidt van andere digitale verzekeraars.De nieuwe pay-off ‘Verzekeren met ‘n smiley’ maakt dat in één klap duidelijk.’ aldus Bas Vroonland, strategy director van Van Wanten Etcetera.

Met een nieuwe landelijke campagne op radio, in outdoor en online, introduceert Ditzo haar nieuwe pay-off met ‘Emoji’-verhalen. 

Credits

Klant: Ditzo
Bureau: Van Wanten Etcetera
Verantwoordelijk bij klant: Miriam Martinus, Hella de Weger
Creatie: Raymond van Schaik, Massimo van der Plas
Account & Strategie: Bas Vroonland
Media: Sjors Kroon, Media Reverse



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken