Mushroom Company werkt aan extra 'poep-campagne'
- Bureaus
- 11 mrt 2016 @ 09:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InspiratiePackaging designInstore marketingCreatie
- 11 mrt 2016 @ 09:20
- Jeroen Mirck
De Maag Lever Darm Stichting voert deze (Darmkanker)maand opnieuw campagne onder het motto 'Je poep wil je wat vertellen.' Tegelijk werkt The Mushroom Company op eigen initiatief aan een aanvullende campagne, waarbij het visuals wil plaatsen op de verpakking van toiletpapier. Het agentschap heeft al een illustrator op het oog. Welke fabrikant van wc-papier durft zich hieraan te verbinden?
The Mushroom Company Amsterdam is een agentschap voor illustratoren, animatoren, designers en 3D CGI van over de hele wereld. De opdrachtgevers zijn voornamelijk reclamebureaus. 'Naast bemiddeling voor artiesten bedenken wij ook zelf concepten waarmee we adverteerders rechtstreeks benaderen', vertelt Ilse Sabine Carpay van The Mushroom Company. 'We willen echter nooit de rol van een reclamebureau overnemen. Zo nu en dan raken we geïnspireerd door het vrije werk van een artiest. Zo ook met de 'Cacas' (poepjes) van Juan Diaz-Faes, een Spaanse illustrator, aangesloten bij ons agentschap.'
Al jaren is Juan Diaz-Faes bezig met het tekenen van poep in allerlei vormen en maten, sinds kort ook in kleuren. Bij het zien van zijn eerste boek: 'Escacalogico' (vertaling: 'Het is poep, logisch') kwam The Mushroom Company op het idee om hier iets mee te doen voor de Maag Lever Darm Stichting (MLDS). Een bewustwordingscampagne voor darmkanker, de snelst groeiende kankersoort in de westerse wereld.
Carpay: 'We kennen de campagnes (van Cheel, red.) en niets ten nadele van deze campagnes, alleen het bereik daarvan kent zijn limiet. Je moet zorgen dat je in het kleinste kamertje terecht komt en daar hebben wij iets op bedacht.'
'Cacas' on-pack bij toiletpapier?
The Mushroom Company heeft de eigen ideeën gepresenteerd aan MLDS. Dat was een goed gesprek, maar tot samenwerking is het nog niet gekomen. Aangezien het Darmkankermaand is kiest Mushroom ervoor om alvast op eigen houtje met het idee de boer op te gaan. Carpay: 'We zoeken een partner om in het kleinste kamertje terecht te komen en dat is een toiletpapierfabrikant. Best lastig, want die willen liever niet geassocieerd worden met poep of plas. We zien dan ook altijd schattige hondjes die spelen met een rol wc-papier.'
The Mushroom Company wil dat anders aanpakken: de poepmannetjes van Diaz-Faes op de verpakking van toiletpapier. 'Het concept dat wij hebben bedacht is een en al humor, luchtig maar toch ook met een serieuze boodschap, haha. We gaan graag in gesprek met een toiletpapierfabrikant om het concept te presenteren. Als Edet, Popla, Page of wie dan ook kun je in staat zijn om mensenlevens te redden, door de mensen erop te wijzen eens wat vaker achterom te kijken. De maand maart is Darmkankermaand, tijd voor een toiletpapierfabrikant om eens serieus over onze boodschap na te denken!'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cacas
- wc- papier
- packaging
- Juan Diaz-Faes
- campagne
- creatie
- agentschap
- Cheel
- Escacalogico
- poep
- toiletpapier
- The Mushroom Company
- illustrator
- Ilse Sabine Carpay
- idee
- MLDS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing