ADCN Awards: 10x goud, Grand Prix voor Free A Girl
- Bureaus
- 12 apr 2016 @ 22:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameCampagnesCreatieAward
- 12 apr 2016 @ 22:48
- Redactie Bureaus
Het jubilerende ADCN heeft dinsdagavond 10 gouden, 16 zilveren en 41 bronzen Lampen uitgereikt. De Grand Prix ging naar de gezamenlijke goededoelencampagne 'Free A Girl' van TBWA\Neboko.
De Lampen voor creativiteit en ‘craft’ in advertising en design in Nederland zijn weer uitgereikt in Paradiso, tijdens alweer de 50e editie van deze prijs. ADCN kende dit jaar naast de gebruikelijke jury's Advertising en Design nog drie extra jury’s: een voor Digital Design en twee voor Craft. Met nieuwe categorieën en speciale jury’s wil ADCN de wereld van design en craft (vakmanschap, red.) beter betrekken bij de Lamp en andere activiteiten.
De hamvraag was natuurlijk: wie wonnen de hoofdprijzen? Het totale aantal van 200 nominaties leverde uiteindelijk tien gouden, zestien zilveren en 41 bronzen peertjes. Uit die winnaars werd traditiegetrouw ook weer een Grand Prix gekozen.
Naast de campagneprijzen was er ook een ADCN Talent Award. Het thema was dit jaar 'Refugee Challenge'. De jury kende uiteindelijk zilver toe aan Marie-Louise Diekema en Tim Olland (voor hun case 'Reframe Refugees') en brons voor Luuk van de Put en Jurre van de Ven ('Welcome Refugees Wifi').
ADCN-directeur Dinesh Sonak vindt het aantal bekroningen in goede verhouding met het gestegen categoriën en maar liefst 850 inzendingen. ‘De jury is dus niets extra royaal geweest.’ Als meest bekroonde creatieve opdrachtgevers springen KPN, Heineken, Pon’s Automobielhandel, Persgroep en Tele2 in het oog. Afzwaaiend voorzitter Lode Schaeffer spreekt van een ‘zeer geslaagde avond’ die hij in stijl, met een serie Lampen afsloot. (JM/PvWK)
GRAND PRIX
Free A Girl - TBWA\Neboko
10x GOUDEN LAMP
ADVERTISING
Film
Goud voor Elan Languages - ‘Taste the translation’ - bureau: J. Walter Thompson Amsterdam (creatief team: Bas Korsten | Kyoko Takeshita | Maarten Vrouwes | Friso Ludenhoff)
Goud voor Tele2 - ‘Omdat het kan’ – bureau: Indie Amsterdam (creatie: Rogier de Bruin | Emilio de Haan | Lode Schaeffer)
Promo/Activation & Direct
Goud voor PostNL - ‘Valentijnskus’ – bureau: Joe Public Take-Away Advertising (creatie: Maarten van Kempen | Matthijs Groos | Rikkert Boog)
Digital & Social Campaigns
Goud voor KPN - ‘Pridestream’ – bureau: N=5 (creatie: Ed van Bennekom | Jasper Diks | Zwier Veldhoen)
Goud voor Elan Languages - ‘Taste the translation’ – bureau: J. Walter Thompson Amsterdam (creatie: Bas Korsten | Maarten Vrouwes | Friso Ludenhoff)
Media
Goud voor Free a Girl - ‘How charities became donors’ – bureau: TBWA\Neboko (creatie: Billy Witbraad | Vanessa Burgmans)
Branded Content & Entertainment
Goud voor Pon’s Automobielhandel -‘Volkswagen Stroller’ - bureau: Achtung! (creatie: Achtung!)
CRAFT
Film Direction
Goud voor Brand Bier, Heineken Nederland - ‘De herinneringen van een meesterbrouwer’ – bureaus: Cake Film & Photography en Indie Amsterdam (regie: Paul Geusebroek)
Cinematography
Goud voor Brand Bier, Heineken Nederland - ‘De herinneringen van een meesterbrouwer’ – bureau: Indie Amsterdam (cinematograaf: Menno Mans)
Copywriting
Goud voor De Persgroep - De Volkskrant - ‘Lees je koppen of lees je de krant?’ – bureau: DDB & Tribal Amsterdam (creatief team: Dylan de Backer | Joris Kuijpers | Pol Hoenderboom | Bart Mol)
Bekijk alle zilveren en bronzen winnaars op ADCN.nl
TBWA/Neboko wint Grand Prix met Free a Girl #adcn pic.twitter.com/iljEDQoFdk
— marketingtribune (@MTribune) April 12, 2016
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- awards
- Grand Prix
- N=5
- prijzen
- Persgroep
- Talent Award
- 2016
- Lampen
- TBWA\Neboko
- Refugee Challenge
- Free A Girl
- KPN
- JWT
- ADCN
- campagnes
- Tele2
- reclame
- Elan
- goud
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing