Blauw Gras ontwikkelt Moederdag-campagne FloraHolland

Blauw Gras ontwikkelt Moederdag-campagne FloraHolland
  • Bureaus
  • 29 apr 2016 @ 11:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Campagnes

Met de campagne ‘Zeg het met kleur’ wordt – met een knipoog naar de kleurenpsychologie – een persoonlijke lading gegeven aan het geven van bloemen. Met als doel: het geven van een bloemetje weer relevant maken onder jongeren. Daarmee moet de bloemencategorie weer een nieuwe impuls krijgen.

Al sinds jaar en dag geven mensen elkaar bloemen. Echter, onder jongeren neemt de populariteit van bloemen als cadeau zichtbaar af. En dat terwijl bloemen juist perfect zijn om een persoonlijke boodschap over te brengen en emotionele waarde toe te voegen. Daarom ontwikkelde Blauw Gras in opdracht voor Royal FloraHolland een bewustwordingscampagne om bloemen als productcategorie weer positief in beeld te krijgen bij Nederlandse jongeren.

Met de campagne ‘Zeg het met kleur’ worden jongeren geïnspireerd om hun moeder een kleurrijke Moederdag te bezorgen. Elke kleur heeft – vanuit de kleurenpsychologie – een specifieke eigenschap. Is je moeder een echte powervrouw? Dan zeg je het bijvoorbeeld met rood.

Erik Wiese, mede-oprichter en Creative Director Blauw Gras: ‘Met deze campagne willen we een oude gewoonte, het geven van bloemen, weer op laten bloeien onder jongeren. Door jongeren op laagdrempelige wijze mee te nemen in de grondbeginselen van de kleurenpsychologie, stimuleren we hen na te denken bij hun keuze voor een bepaalde kleur bloemen. Dat vormt de basis voor een écht persoonlijk cadeau.’

Jacco Kaarsemaker, projectleider Royal FloraHolland: ‘Hoe leuk is het om jouw moeder persoonlijk te laten weten waarom jij een bepaalde kleur precies bij haar vindt passen!’ Royal FloraHolland wil de wereld een stukje mooier maken met bloemen. Bloemen zijn bij uitstek een manier om uiting te geven aan waardering en liefde voor elkaar. De kleur van het boeket is daarbij veelzeggend.

De campagne wordt doorgetrokken naar het verkoopkanaal. Op actiepagina  Greetz.nl/shareyourlovewithflowers of bij één van de honderden deelnemende bloemisten is het mogelijk om jouw boeket met kleurenkaart te bestellen. Verder wordt de campagne verspreid via social media en Q-Music.   

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken