KesselsKramer ontwikkelt overheidscampagne 4 en 5 mei

KesselsKramer ontwikkelt overheidscampagne 4 en 5 mei
  • Bureaus
  • 21 apr 2016 @ 14:33
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieMaatschappijPromotieCampagnes

'Geef vrijheid door' is het thema van de nieuwe overheidscampagne voor 4 en 5 mei. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de Dienst Publiek en Communicatie van de Rijksoverheid kozen begin dit jaar reclamebureau KesselsKramer voor de meerjarige invulling van de campagnevoering over Dodenherdenking en Bevrijdingsdag.

In het eerste creatief werk wordt vrijheid centraal gesteld: hoe bijzonder het is dat we in Nederland sinds de bevrijding onafgebroken in vrijheid leven. Maar ook dat we samen verantwoordelijk met vrijheid om moeten gaan en dat wij, Nederlanders, die vrijheid zélf moeten doorgeven. Op 4 mei staan we er bij stil dat onze vrijheid niet vanzelfsprekend is en op 5 mei vieren we dat we het al zo lang genieten.

Dit uitgangspunt is vervat in een nieuw uiterlijk voor de gehele campagnevoering, van de huisstijlelementen als vlaggen, tassen en banners tot thematische campagnevoering en digitale invulling.

Voor de film die een reis door de tijd verbeeldt, is gekozen voor een samenwerking met speelfilmregisseur Simone van Dusseldorp (van onder meer 'Het leven volgens Nino' en 'Diep'). De voice over is van Sophie Hilbrand, die ook de radiocommercial insprak. Op outdoor- en printuitingen wordt vrijheid doorgegeven door Nederlanders van verschillende generaties en afkomst.

Met de oproep om vrijheid door te geven, mede via #geefvrijheiddoor, wordt in de campagne benadrukt dat vrijheid geen vage abstractie of vaststaand gegeven is, maar een even schitterend als kwetsbaar bezit waar je wat voor moet doen.

De verschillende wijzen van het doorgeven van vrijheid komen via sociale media samen op de speciale vrijheidswebsite (www.vrijheid.nl). Deze site zal gedurende de campagne weergeven hoe Nederland stil staat bij vrijheid en viert dat we in vrijheid leven.

Credits

Bureau: KesselsKramer
Creatie: Gijs van den Berg, Rufus Ketting
Productie: Marieke Hoogendijk, Amy van der Veer
Strategie: Matthijs de Jongh, Sanne van Ettinger

Nationaal Comité 4 en 5 mei: Jan van Kooten, Coromandel Brombacher, Florine Lengkeek

Sociale Media: Minke Havelaar en Ester Serrano

Site: Eerens + Gadiot

Regisseur: Simone van Dusseldorp
D.O.P.: Ton Peters
Productiemaatschappij: FatFred's
Post production: The Ambassadors

Fotografie: Anuschka Blommers & Niels Schumm



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken