KesselsKramer ontwikkelt overheidscampagne 4 en 5 mei
- Bureaus
- 21 apr 2016 @ 14:33
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommunicatieMaatschappijPromotieCampagnes
- 21 apr 2016 @ 14:33
- Redactie Bureaus
'Geef vrijheid door' is het thema van de nieuwe overheidscampagne voor 4 en 5 mei. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de Dienst Publiek en Communicatie van de Rijksoverheid kozen begin dit jaar reclamebureau KesselsKramer voor de meerjarige invulling van de campagnevoering over Dodenherdenking en Bevrijdingsdag.
In het eerste creatief werk wordt vrijheid centraal gesteld: hoe bijzonder het is dat we in Nederland sinds de bevrijding onafgebroken in vrijheid leven. Maar ook dat we samen verantwoordelijk met vrijheid om moeten gaan en dat wij, Nederlanders, die vrijheid zélf moeten doorgeven. Op 4 mei staan we er bij stil dat onze vrijheid niet vanzelfsprekend is en op 5 mei vieren we dat we het al zo lang genieten.
Dit uitgangspunt is vervat in een nieuw uiterlijk voor de gehele campagnevoering, van de huisstijlelementen als vlaggen, tassen en banners tot thematische campagnevoering en digitale invulling.
Voor de film die een reis door de tijd verbeeldt, is gekozen voor een samenwerking met speelfilmregisseur Simone van Dusseldorp (van onder meer 'Het leven volgens Nino' en 'Diep'). De voice over is van Sophie Hilbrand, die ook de radiocommercial insprak. Op outdoor- en printuitingen wordt vrijheid doorgegeven door Nederlanders van verschillende generaties en afkomst.
Met de oproep om vrijheid door te geven, mede via #geefvrijheiddoor, wordt in de campagne benadrukt dat vrijheid geen vage abstractie of vaststaand gegeven is, maar een even schitterend als kwetsbaar bezit waar je wat voor moet doen.
De verschillende wijzen van het doorgeven van vrijheid komen via sociale media samen op de speciale vrijheidswebsite (www.vrijheid.nl). Deze site zal gedurende de campagne weergeven hoe Nederland stil staat bij vrijheid en viert dat we in vrijheid leven.
Credits
Bureau: KesselsKramer
Creatie: Gijs van den Berg, Rufus Ketting
Productie: Marieke Hoogendijk, Amy van der Veer
Strategie: Matthijs de Jongh, Sanne van Ettinger
Nationaal Comité 4 en 5 mei: Jan van Kooten, Coromandel Brombacher, Florine Lengkeek
Sociale Media: Minke Havelaar en Ester Serrano
Site: Eerens + Gadiot
Regisseur: Simone van Dusseldorp
D.O.P.: Ton Peters
Productiemaatschappij: FatFred's
Post production: The Ambassadors
Fotografie: Anuschka Blommers & Niels Schumm
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- KesselsKramer
- Simone van Dusseldorp
- Dienst Publiek en Communicatie
- campagne
- vrijheid
- 4 mei
- commercial
- Bevrijdingsdag
- Rijksoverheid
- Dodenherdenking
- Nationaal Comité 4 en 5 mei
- 5 mei
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing