Recordaantal Nederlanders in jury Cannes Lions

Recordaantal Nederlanders in jury Cannes Lions
  • Bureaus
  • 25 apr 2016 @ 11:21
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsReclameAwardCreatie

Nederland is dit jaar met tien juryleden vertegenwoordigd op het Cannes Lions International Festival of Creativity. Nog nooit leverde ons land zo veel experts voor de Cannes-jury's, zo meldt Orange Lions, de vertegenwoordigende organisatie voor Cannes Lions in Nederland.

'The Netherlands, with its distinguished heritage of art and design, is represented on the global stage as a collaborative, multicultural community - a true global hub producing border-neutral work of creative excellence', zo meldt Kerrie Finch (foto), als oprichter van FinchFactor betrokken bij Orange Lions. 'The fact that we have ten country juries across the Cannes Lions juries, the highest amount yet, is a real testament to our creative community.'

De Nederlanders zijn verdeeld over tien verschillende deeljury's van Cannes Lions:

Digital Craft

Wesley ter Haar, co-founder & CCO, MediaMonks (juryvoorzitter) 

Film

Lars Jorgensen, executive creative director, Anomaly

Film Craft

Stephanie Oakley, director of film production, 72andSunny

Cyber

Kelsie van Deman, , W+K Amsterdam

Direct

Patrick van Haperen, creative lead, Red Urban

Promo & Activation

Peter de Lange, founder & creative director, Lemz

Design

Jochem Leegstra, founder & owner, STAAT

Creative Effectiveness

Martin Weigel, chief strategy officer, W+K Amsterdam

Entertainment

Stuart Harkness, executive creative director, 72andSunny

Product Design *

*) Deze naam is nog niet bepaald. Ervaren creatieven die dit graag willen doen, kunnen contact opnemen met met Kerrie@orange-lions.nl.

De naam van Wesley ter Haar, mede-oprichter van MediaMonks, werd vorige maand al bekendgemaakt als voorzitter van de Digital Craft-jury. 'Dit is een grote stap voor onze industrie', zegt Ter Haar. 'Het geeft niet alleen validiteit aan digitale productie als sleutelcomponent voor geweldig creatief werk, maar het opent ook de algemene discussie over craft in digital.'

De tien Nederlandse juryleden gaan zich in juni met circa 400 andere juryleden buigen over de inzendingen. Cannes Lions vindt dit jaar plaats van 18 tot 25 juni, met naast het hoofdprogramma ook de speciale events Lions Health, Lions Innovation en Lions Entertainment.

www.canneslions.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken