Alewijn Dekker en Erik-Jan Koense in directie JWT
- Bureaus
- 31 mei 2016 @ 09:18
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameStrategieZakelijkPersonalia
- 31 mei 2016 @ 09:18
- Redactie Bureaus
Twee belangrijke benoemingen bij het Reclamebureau van het Jaar: J. Walter Thompson Amsterdam heeft Alewijn Dekker, managing director van Duval Guillaume, en de eigen business director Erik-Jan Koense benoemd tot deputy managing director. Ze vervangen Marcel Buining, die terugkeert naar de automotive-branche.
Alewijn Dekker (33) had bij Duval Guillaume de dagelijkse leiding over het bureau met klanten als Coca-Cola, Carlsberg, BBC, Coolblue, P&G en RWE. Hij gaat per 1 juli bij J. Walter Thompson Amsterdam verantwoordelijkheid dragen voor een aantal klanten binnen het bureau, maar hij zal ook de internationale ambities van het bureau verder vorm gaan geven.
Erik-Jan Koense (46) gaat zich naast zijn dagelijkse verantwoordelijkheid voor onder andere het Ziggo-account, bezig houden met de verdere ontwikkeling van 1-op-1 programma’s, en de groeiende rol van data en content binnen dit specifieke vakgebied.
De benoemingen van Dekker en Koense gaan gepaard met het vertrek van Marcel Buining die voor zijn rol als Deputy Managing Director binnen het bureau, CEO was van Mini Nederland. Hij gaat terug naar zijn grote liefde: de automotive business.
'Met deze twee jonge, gedreven talenten bouwt J. Walter Thompson Amsterdam verder aan zijn ambitie om toonaangevend te zijn in Nederland en daarbuiten. Het is een mooie stap in de toekomst van het bureau', zo meldt managing partner Ralph Wisbrun.
Alewijn Dekker (ex-Duval Guillaume) en Erik-Jan Koense.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- directie
- reclamebureau
- Erik-Jan Koense
- JWT
- J. Walter Thompson
- Alewijn Dekker
- Amsterdam
- Duval Guillaume
- Marcel Buining
- deputy managing director
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing