Alewijn Dekker en Erik-Jan Koense in directie JWT

Alewijn Dekker en Erik-Jan Koense in directie JWT
  • Bureaus
  • 31 mei 2016 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameStrategieZakelijkPersonalia

Twee belangrijke benoemingen bij het Reclamebureau van het Jaar: J. Walter Thompson Amsterdam heeft Alewijn Dekker, managing director van Duval Guillaume, en de eigen business director Erik-Jan Koense benoemd tot deputy managing director. Ze vervangen Marcel Buining, die terugkeert naar de automotive-branche.

Alewijn Dekker (33) had bij Duval Guillaume de dagelijkse leiding over het bureau met klanten als Coca-Cola, Carlsberg, BBC, Coolblue, P&G en RWE. Hij gaat per 1 juli bij J. Walter Thompson Amsterdam verantwoordelijkheid dragen voor een aantal klanten binnen het bureau, maar hij zal ook de internationale ambities van het bureau verder vorm gaan geven.

Erik-Jan Koense (46) gaat zich naast zijn dagelijkse verantwoordelijkheid voor onder andere het Ziggo-account, bezig houden met de verdere ontwikkeling van 1-op-1 programma’s, en de groeiende rol van data en content binnen dit specifieke vakgebied.

De benoemingen van Dekker en Koense gaan gepaard met het vertrek van Marcel Buining die voor zijn rol als Deputy Managing Director binnen het bureau, CEO was van Mini Nederland. Hij gaat terug naar zijn grote liefde: de automotive business.

'Met deze twee jonge, gedreven talenten bouwt J. Walter Thompson Amsterdam verder aan zijn ambitie om toonaangevend te zijn in Nederland en daarbuiten. Het is een mooie stap in de toekomst van het bureau', zo meldt managing partner Ralph Wisbrun.

Alewijn Dekker (ex-Duval Guillaume) en Erik-Jan Koense. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken